door Astrid Prummel, redactie | 5 juli 2012, 9:54 in
Bbh 100 Procent Eigendom Publicis Groupe

BBH 100 procent eigendom Publicis Groupe

Het Bartle Bogle Hegarty (BBH) netwerk, waarin Publicis Groupe al 49 procent van de aandelen had, is nu voor 100 procent eigendom geworden van de Franse bureaugroep.

In twee afzonderlijke transacties verwierf Publicis Groupe 51 procent van de aandelen van het BBH-netwerk en 100 procent van de aandelen van NEOGAMA/BBH, een van de meest creatieve en innovatieve bureaus in Brazilië.

BBH is een van de succesvolste en beroemdste bureaus in de wereld. In 1982 opgericht door John Bartle, Nigel Bogle en Sir John Hegarty, produceerde het de afgelopen 30 jaar internationale iconische campagnes als ‘Vorsprung durch Technik’ voor Audi, ‘Keep Walking’ voor Johnnie Walker, ‘To Fly. To serve’ voor British Airways, ‘The Axe Effect’ voor Axe en ‘The Web is what you make of it’ voor Google.

Dit jaar won BBH 21 Leeuwen in Cannes, inclusief de Creative Effectiveness Grand Prix en 4 keer Goud. Het Britse vakblad Campaign benoemde BBH zes maal tot Bureau van het Jaar, een record.
BBH heeft een micro-netwerk ontwikkeld met kantoren in Londen, New York, Sao Paulo, Singapore, Shanghai, Mombai en Los Angeles, ongeveer 1000 medewerkers wereldwijd en een bruto bureauinkomen van 112,2 miljoen euro in 2011. Publicis Groupe had sinds 2002 een minderheidsaandeel van 49 procent in het bureau.

‘Alle ingrediënten die het succes van BBH en NEOGAMA/BBH hebben mogelijk gemaakt, blijven gewaarborgd, vandaag, morgen en op de lange termijn,’ verklaarde Maurice Lévy, chairman en ceo van Publicis Groupe, bij de bekendmaking van het nieuws vandaag. Ook verzekerde hij dat het management van BBH onafhankelijk blijft en dat het netwerk zich op zijn eigen manier en in zijn eigen stijl zal blijven ontwikkelen, terwijl het tegelijkertijd zal profiteren van de steun van Publicis Groupe, om versneld te groeien. Lévy: ‘I’m very proud that the founders and teams of BBH and NEOGAMA/BBH have chosen to join us’.
Nigel Bogle van BBH: ‘De beslissing was heel helder. Wij zochten een kans die een hoge mate van autonomie voor ons bureau verzekerde en die onze kernwaarden, zoals gekarakteriseerd in het BBH-symbool van het zwarte schaap, respecteerde.’ En: ‘De nieuwe eigendomsstructuur garandeert niet alleen onze autonomie maar biedt ons aanzienlijke voordelen via de middelen en de wereldwijde infrastructuur van Publicis Groupe.’

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Over de auteur

Astrid Prummel

redactie

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs