door Astrid Prummel, redactie | 10 juli 2012, 6:45 in
Boondoggle Overname Havas

Boondoggle gekocht door Havas

Havas heeft een meerderheidsaandeel verworven in Boondoggle, het grootste onafhankelijke geïntegreerde digitale reclamebureau in de Benelux.

Met deze aankoop verstevigt Havas haar digitale positie in de Benelux-regio naar eigen zeggen als een van de top-drie bureaus.

Opgericht in 2007, heeft Boondoggle meer dan 120 medewerkers in haar kantoren in Amsterdam en Leuven die werken voor Coca-Cola, Nike, Heinz Europa, Belgacom, Thomas Cook, Tiense Suiker, Belfius, Kinepolis, Delhaize en Rabobank International Direct Banking.

David Jones, wereldwijd ceo van Havas: ‘Boondoggle is een briljant bureau dat eersteklas digitale expertise combineeert met prijswinnend creatief talent en daarmee past het helemaal in ons “digital at the core”-model.’
Pieter Goiris, ceo Boondoggle: 'Toetreden tot een van de leidende en meest innovatieve internationale communicatiedienstengroepen was de volgende en logische stap voor Boondoggle om onze ambities voor de komende jaren te verwezenlijken. Wij delen David Jones' "digital at the core"-visie voor Havas en geloven daar echt in, het zal ons helpen om het zakelijke succes van Boondoggle in een internationalere context te vergroten.'

Boondoggle heeft de afgelopen jaren vele prijzen gewonnen, waaronder 11 Leeuwen, 10 Eurobest Awards en 2 One Show Awards.
Het bureau blijft opereren onder de huidige naam vanuit de vestigingen in Leuven en Amsterdam.
Boondoggle Amsterdam werd tot december vorig jaar geleid door Tom De Bruyne, Gaston Serpenti en Astrid Groenewegen.
Onder hun leiding werd prijswinnend werk gemaakt voor klanten als Nike en KLM en het bureau werd uitgeroepen tot Digital Agency of The Year 2011.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Boondoggle Overname Havas

Over de auteur

Astrid Prummel

redactie

Handboek Online Conversie
Haal meer uit online!
Whitepapers
Populaire blogs