door Rob Beemster, redactie | 4 juli 2012, 12:50 in
Abri Museumplein

Buitenreclame op Museumplein

Het doorgaans reclamevrije Museumplein is tijdelijk getooid met reclamevlakken van Rabobank.

In totaal zijn twaalf grootformaat vlakken gevuld met uitingen in het kader van de Olympische 'Van Begin tot Goud-campagne' met Anky van Grunsven, Marianne Vos en Naomi van As. Nog eens tien vlakken zijn gevuld met werk van kunstenaar Michiel Molenaar.

In het verleden hield de gemeente Amsterdam het Museumplein altijd vrij van out of home-activiteiten op deze schaal. Dat er nu toch geadverteerd kan worden, is het resultaat van een pilot van het Amsterdamse Stadsdeel-Zuid met Outforce Media. Outforce Media is een buitenreclamespecialist die zich richt op de exploitatie van tijdelijke en flexibele buitenreclame. Hiermee probeert het de bezwaren die veel gemeenten hebben ten aanzien van reclame in kwetsbare en in het oog springende binnenstedelijke gebieden weg te nemen en het aanbod aan out of home locaties voor adverteerders te verruimen.

Outforce Media-oprichter Michaël Truijen: 'De Olympische campagne van Rabobank blijft ver weg van harde sales en past goed bij de wensen van het stadsdeel.'

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Abri Museumplein

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs