CCCP begint De Slogan Centrale

Susanne van Nierop, redactie | 4 februari 2013, 15:54

Reclamebureau en tv-producent CCCP begint De Slogan Centrale, een nieuw initiatief gericht op het midden- en kleinbedrijf.

Op de website van De Slogan Centrale kunnen ondernemers die op zoek zijn naar een nieuwe slogan hun wensen kenbaar maken. In zes overzichtelijke stappen geeft een ondernemer aan wat het doel is van de nieuwe slogan en aan welke voorwaarden de zin moet voldoen. Onder het motto ‘Jij je zin!’ gaan de sloganmakers aan de slag om binnen 24 uur drie sloganvoorstellen te doen waar de klant er één uit kan kiezen. De kosten zijn 250 euro voor drie slogans.

Creatief directeur Rogier Cornelisse van CCCP: 'Heel Nederland heeft grote moeite om het hoofd boven water te houden. Vooral bedrijven in het middensegment hebben het zwaar. Dan heb je als ondernemer wel wat anders aan je hoofd dan zelf een geniale, nieuwe slogan bedenken. En een duur communicatiebureau inschakelen is natuurlijk ook geen optie, want veel te kostbaar.'

De Slogan Centrale wordt woensdag gelanceerd in Studio CCCP. De officiële openingshandeling wordt verricht door reclamegoeroe en slogankoning Frank Pels, bedenker van onder meer ‘Dat zeg ik, Gamma’, ‘Jazeker, de Hypotheker’ en ‘Een beetje vreemd maar wel lekker’.

Helemaal origineel is het idee niet: Martijn Horvath begon het bedrijf De Slogan Compagnie en in 2000 werd het bedrijf Slogan.nl gelanceerd.

Over de auteur

Susanne van Nierop
Freelance redacteur

Reacties op dit artikel (13)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Joey

(4 februari 2013, 16:08)

Op Sloganizer.net krijg je epische slogans voor gratis.

Avatar

Niels

(4 februari 2013, 16:36)

Zin of onzin, de zin "Jij je zin!" vind ik dan wel weer hilarisch.

Avatar

bart

(5 februari 2013, 0:53)

Hilarisch goed en briljant idee!!!

Avatar

Rob

(5 februari 2013, 8:14)

Heel leuk idee. Levert ook weer wat nodige PR op.
Maar laat die onderbouwing toch weg man; "Heel Nederland heeft grote moeite om het hoofd boven water te houden....". Denk je dan dat ze verlegen zitten om een goede slogan, of 3?
Gewoon leuk idee!

Avatar

Erwin Wijman

(5 februari 2013, 8:23)

@Joey Dat Sloganizer.net is goed. In het 'sloganizer'-vakje vul je Adformatie in en er rolt al direct een prachtige slagzin uit:
'Every Adformatie has his story'.

Ook 'Adformatietastic', 'The queen buys Adformatie' en 'Adformatie, whiter than white' maar bij Jij je zin mag je vast ook de zinnen naast je neer leggen die niet jouw zin of naar je zin zijn.

Sloganizer.net zegt: 'There's a bit of Adformatie in all of us.'
Iedereen zijn zin.

Avatar

Jeroen

(5 februari 2013, 8:30)

...en voor een goeie commercial zoeken we een fijne copywriter

Avatar

Wouter van der Land, Vandertekst

(5 februari 2013, 9:51)

Frank Pels zal toch met gemak 30 goede slogans per uur kunnen verzinnen. Dat levert hem dus 2500 euro omzet op met een uurtje schrijven aan de keukentafel. Goed concept dus. Alleen raar dat CCCP zelf geen slagzin heeft.

Avatar

Piet Miller

(5 februari 2013, 10:25)

Met deze geslaagde PR stunt staat CCCP al weer flink wat uren prominent in de Adformatie. Mission accomplished lijkt me.

Avatar

Joey

(5 februari 2013, 10:33)

@Erwin Wijman:

Dat bedoel ik. De resultaten spreken voor zichzelf.
Of zoals ze zelf zeggen: «Sloganizer, just the best.»

Avatar

Bert

(5 februari 2013, 10:41)

De mooie MKB-proof quote 'Een duur reclamebureau is veel te kostbaar' lijkt me een positionerender zin voor de Sloganfabriek dan 'Jij je zin'. Maar strategie is misschien niet inbegrepen bij die 250 euro ;)

Avatar

Erik Triesscheijn

(5 februari 2013, 15:48)

Wat een amateurgedoe en oplichtng voor €300

Avatar

mattias

(5 februari 2013, 22:04)

Hoi Erik, omdat je zo enthousiast bent bedenken we gratis 3 slogans voor je. In welke branche zit je?
Groenten en fruit?

Avatar

hans de bree

(6 februari 2013, 7:55)

Als de kudde omdraait
staat de manke olifant vooraan...

Gerelateerde items Cccp Slogan Centrale Mkb