door Susanne van Nierop, redactie | 23 april 2012, 13:29 in
Doede360 Wereldrecord Kesselskramer

Doede360-campagne doet gooi naar wereldrecord

De Doede360-campagne die jongeren in beweging moet brengen, gaat aankomende donderdag een wereldrecord vestigen: 1 miljoen 360-sprongen door kinderen in heel Nederland. De campagne is bedacht door KesselsKramer.

TV-programma Het Klokhuis doet er - voor het eerst in zijn bestaan - live verslag van. Op de Oude Markt in Enschede vindt een groot evenement plaats met onder andere Marco Borsato. Honderden kinderen zullen samen met hiphop-helden Gino Pietermaai en Bokoesam de Doede360-song zingen en springen.

De afgelopen weken werd in het kader van de Doede360 actie gevoerd. Dit leverde 100.000 inschrijvingen op en vele zelfgemaakte filmpjes van kinderen en jongeren uit heel Nederland. De muziekvideo 'Doede360' werd ruim een half miljoen keer bekeken op YouTube.

De commercial:

Credits:
Bureau: KesselsKramer
Client: NOC*NSF, Het Klokhuis, KVLO
Strategie: Jurian Strik, Boukje Taphoorn
Creatie: Pim Gerrits, Cris Dijkman
Productie: Pieter Leendertse, Fleur Dusée
Muziek: Gino Pietermaai, BokoeSam, FS Green
Regie: Teemong
Website: Keistoer

Reacties op dit artikel (2)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Melanie

(23 april 2012, 15:09)

Heeft er geen PR bureau aan deze campagne meegewerkt? Zo ja, ben ik benieuwd welke, weet iemand dat?
Groet!

Avatar

Pim Gerrits

(23 april 2012, 15:54)

De PR was een gezamenlijke inspanning van Nancy Alders (EenEnAlders) namens KVLO en NOC*NSF, Helen Albada namens NTR en KesselsKramer.

Goed dat je het zegt inderdaad.

Gerelateerde items Doede360 Wereldrecord Kesselskramer

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs