door Maarten Hafkamp, redactie | 19 september 2008, 8:30 in
Ubachs Wisbrun/jwt Gouden Meetlat Opzij

Gamma wint Gouden Meetlat Opzij

Ubachs Wisbrun/JWT heeft gisteravond uit handen van Opzij-hoofdredacteur Margriet van der Linden de Gouden Meetlat 2007/2008 overhandigd gekregen voor de meest emancipatoire advertentie in het blad. De advertentie was voor hun klant Gamma.

De onderscheiden advertentie, geplaatst in Opzij van mei 2008, toont een geheel roze gedecoreerd oval office en kreeg niet alleen de meeste stemmen van de vakjury, maar ook van de Opzij-lezers, die via de website konden stemmen.

Doom & Dickson krijgt van de vakjury de tweede prijs voor een advertentie van Amstel in het novembernummer van 2007. Een man laat zich, onderuitgezakt op de bank, traditioneel bedienen door zijn hooggehakte vrouw. Tekstregel: ‘Dit is toch niet meer van deze tijd’.

FHV BBDO bezet de derde plaats met een uiting van Mercedes Benz in het recente zomernummer van Opzij; hierin voert een dummy, waarmee de veiligheid van een auto wordt getest, een borstonderzoek op zichzelf uit. Ook de lezers eerden deze advertentie met een derde plaats. De derde plaats wordt gedeeld met een pagina van de Koninklijke Landmacht (Publicis) in oktober 2007, die een trainende ballerina toont en de tekst: ‘We zoeken meiden met doorzettingsvermogen.’

Opzij onderscheidt sinds 2000 jaarlijks een adverteerder voor de meest emancipatoire reclame-uiting in haar blad.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Ubachs Wisbrun/jwt Gouden Meetlat Opzij

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs