door Maarten Hafkamp, redactie | 26 januari 2011, 7:34 in
Ipad Advertising Content

Gebruiker iPad: liever reclame dan paid content

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat 86 procent van de iPad-gebruikers advertenties wil bekijken om content gratis te ontvangen.

Ze doen dat liever dan betalen voor paid content, blijkt uit een onderzoek van Knowledge Networks. In de praktijk blijkt dat iPad-gebruikers gemiddeld zo’n 24 apps downloaden en dat een kwart daarvan betaald is.

De uitkomsten hebben Knowledge Networks verrast, omdat werd aangenomen dat iPad-gebruikers graag betalen voor content. Uit het artikel blijkt verder, dat de meest gebruikte functie op de iPad zoeken is: 97 procent van de gebruikers in het onderzoek gebruikt regelmatig de zoekfunctie van Google, e-mail volgt met 91 procent.

Van de ondervraagden wil 14 procent extra betalen voor een app van een blad dat ze al in print hebben ontvangen, terwijl 12 procent zegt een kleine fee te willen betalen. Maar 1 procent is bereid dezelfde prijs te betalen voor een iPad app als voor een printeditie van een magazine.

Bron: Marketingfacts.

Reacties op dit artikel (1)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Christiaan Beem

(26 januari 2011, 9:47)

Daar staat tegenover dat reclame op een hele mooie en natuurlijke manier verwerkt kan worden in de content, zoals in het Esquire magazine voor de iPad. Die reclame is zelfs leuk om mee te spelen. De insteek is simpelweg anders.

Gerelateerde items Ipad Advertising Content