door Roderick Mirande, redactie | 6 juli 2012, 12:51 in
Gtst Rtl Transmedia

GTST met ‘transmedia versie’

Geheimzinnig verhaal op mobiele app moest hardcore fans door de lange GTST-loze zomer slepen. Maar de codes zijn gekraakt waardoor het verhaal nu al op straat ligt.

RTL Nederland heeft in samenwerking met Endemol en The Project Factory een mobiele applicatie ontwikkeld (voor iOS en Android) via welke een speciaal voor de zomer geschreven GTST-verhaal is te volgen. Het moet de brug slaan tussen de laatste aflevering van dit seizoen op vrijdag 6 juli en de eerste aflevering van het nieuwe seizoen op maandag 3 september. Het project wordt gesponsord door Samsung, mobiele provider Sizz en Thuisbezorgd.nl.

Het door RTL ‘transmediaal’ gedoopte concept beweegt zich rond een nieuw personage, Tim. Het geeft de kijker negen weken lang toegang tot het handgeschreven notitieboek van Tim, die volgens de makers moeilijk te doorgronden is. Met behulp van video, games en verborgen inhoud achterhaalt de kijker wie Tim is, waar hij vandaan komt, wat zijn achtergrond is en wat hij in Meerdijk – de fictieve plaats in de serie - komt doen. Iedere week worden er via verschillende on- en offline platforms codes verspreidt die de kijker helpen om het notitieboekje van Tim week voor week te ontgrendelen. Deelnemers aan de digitale speurtocht maken kans op een reis naar Zuid-Afrika en een figurantenrol in de serie.

Maar het lijkt erop dat Tims geheimen al na dag één gekraakt zijn. Hackers hebben de codes die je nodig hebt om het verhaal uit te spelen al online gezet. (Zie: hier.) (Voor GTST-kenners: Tim is de zoon van Anton Bouwhuis.) Maar sommige blogs houden er rekening mee dat het uitlekken van de codes onderdeel is van de strategie.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Gtst Rtl Transmedia

Over de auteur

Roderick Mirande

redactie

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs