door Roderick Mirande, redactie | 10 juli 2012, 6:45 in
Harvest Communicationshttp://www.harvestcommunications.eu/

Harvest Communications zaait reclame in

Gepatenteerde zaaitechniek uit Noorwegen, maakt 'oogstreclame' nu ook in Nederland mogelijk.

Een door het Noorse bedrijf Kverneland gepatenteerde zaaitechniek, die onder andere werkt op basis van GPS-systemen is ook in Nederland beschikbaar. De techniek maakt het mogelijk om akkerland te exploiteren als reclamemedium. De exploitatie in Nederland wordt gedaan door Harvest Communications.

Na inzaaien van reclameboodschappen op groot formaat (ca. drie hectare) volgt een periode van exposure van drie á zes maanden. Volgens Harvest Communications gaat het om een zeer duurzame manier van communiceren, al was het alleen maar omdat de gewassen uiteindelijk op het bord van de consument belanden.

Bereik wordt opgebouwd door de reclamevlakken in te zaaien bij luchthavens. Bij opstijgen en landen zouden passagiers worden geconfronteerd met de ‘groene’ reclameboodschap. Gemiddeld kost de inzet van deze manier van reclamemaken tussen 35 en 50 duizend euro.

Harvest Communications heeft een inschatting gemaakt van het te behalen bereik per luchthaven. Harvest Communications meldt nog geen concrete Nederlandse projecten.

(De afbeelding met Unox stamt uit 2008 en is tot stand gebracht door Fieldmedia met gebruik van de zaaitechniek van Kverneland.)

Reacties op dit artikel (2)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Filip Kohlmann

(1 jaar geleden)

Oogstreclame, Graanvertising, inzaaien reclameboodschappen bestaat al jaren en doet Raul&Rigel;al jaren in Nederland samen met Fieldmedia.
Klanten als Philips, Aviko, Unox, Partij v/d Dieren, Krasloten, etc. zijn al voorgegaan.

Zo nieuw is het dus niet en weet niet beter dat wij alle contracten hebben rondom Schiphol.

Avatar

Niles

(1 jaar geleden)

Oogstreclame. We graan ervoor!