Initiative: 1,5 miljoen dollar voor Free The Children

Maarten Hafkamp, redactie | 9 maart 2012, 8:04

Een campagne ten gunste van Free The Children heeft 1,5 miljoen dollar opgeleverd. Initiative ontwikkelde de campagne van het concept tot de media-inzet.

Van 26 december 2011 tot 1 februari 2012 hebben wereldwijd meer dan 500 mediapartners kosteloos advertentieruimte ter beschikking gesteld. Free The Children stelt zich ten doel kinderen uit situaties van armoede en uitbuiting te bevrijden. Om dit doel onder de aandacht van het publiek te brengen zette het Initiative-netwerk een campagne in 70 landen over de hele wereld in gang, zonder iets uit te geven aan media of creatie.

Centraal in de campagne stond het genereren van likes op de Facebook-pagina van Free The Children, die door een aantal grote donateurs beloond zou worden met één dollar per like. De kosteloze media-inzet, die onder meer bestond uit ruim 35.000 spots op radio/tv en meer dan driekwart miljard uitingen op internet, leverde zo'n 1,5 miljoen likes op.

Over de auteur

Maarten Hafkamp
Redacteur Media

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Free The Children Initiative