door Ginette Lavell, auteur | 3 april 2012, 6:55 in
Kruidvat Copytijgers

Kruidvat levert Communicatieblunder 2012

De verkiezing van de Communicatieblunder van het Jaar wordt georganiseerd door Copytijgers. Kruidvat won met de tekst 'Helpt de bestrijding van bacteriën tegen te gaan' in een reclamefolder waarin een Dettol product geadverteerd werd.

De dubbele ontkenning won het van van Albert Heijns bonusaanbieding voor 'Kroepoep', wat een tweede plaats waard was. Een reclamefolder waarin voorwerpen van alledag een nieuwe 'dementie' kregen werd derde in de ranglijst van Communicatieblunders.

Ruim 800 bezoekers van Copytijgers brachten hun stem uit op een van de tien genomineerden. Achttien procent daarvan stemde op de Dettol advertentie in de reclamefolder van Kruidvat. Kruidvat 'wint' tien gesigneerde exemplaren van het boek Tampasta en nazi goreng, spel- en taalfouten in professionele communicatie. Dit boek, geschreven door Sander Ruijsbroek en uitgegeven door Eburon Business, verschijnt vandaag en was de aanleiding om deze verkiezing te organiseren.

Reacties op dit artikel (2)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Roy van Lieshout

(3 april 2012, 15:38)

Je kunt je natuurlijk ook afvragen in hoeverre 'kroepoep' misschien expres was?
Het leverde via Facebook een hoop gratis publiciteit op...en of die nou zo negatief was?

Avatar

Ad en Marie Jansen

(4 april 2012, 17:34)

Kruidvat helpt de bestrijding van Beyenmeyer annex NL Energie tegen te gaan.

Gerelateerde items Kruidvat Copytijgers

Over de auteur

Ginette Lavell

auteur

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs