Lange shortlist Cyber voor Nederland

Roderick Mirande, redactie | 19 juni 2012, 7:56

Dinsdagochtend werden in Cannes de shortlists vrijgegeven van de categorieën Radio, Design en Cyber.

Onder de 169 vermeldingen op de Design shortlist, is geen een van Nederlandse origine. Radio telt 185 campagnes op de shortlist, één daarvan komt uit Nederland. In de categorie Cyber – 172 shortlistvermeldingen in totaal – doet Nederland wél goed mee: 9 vermeldingen. Vooral Obsessed with Sound van Philips door Tribal doet het goed met vier vermeldingen in de verschillende subcategorieën.

Radio:
Rotterdam Marathon, Skins Muscle Compression Sports Wear – Iris (Clothing, Footwear & Accessories)

Cyber:
Philips Obsessed with Sound – Tribal DDB (Other Consumer Products (including Durable Goods))
Philips Obsessed with Sound – Tribal DDB (Best Music/Sound Design)
Philips Obsessed with Sound – Tribal DDB (Interface & Navigation)
Philips Obsessed with Sound – Tribal DDB (Best Digitally Led Integrated Campaign)
Volkswagen Fanwagen – Achtung! (Illustration and Graphic Design)
Volkswagen Fanwagen – Achtung! (Community Applications)
Volkswagen Linkeduit – Achtung! (Community Applications)
LG Thief – Y&R (Viral Video)
Coca-Cola Sitelets – Wieden + Kennedy (Viral Marketing)

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Media en Creatie

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Cannes 202 Shortlist