door Maarten Hafkamp, redactie | 25 mei 2012, 6:24 in
Wesley Sneijder Lipton Ek

Lipton Ice Tea komt met Schreeuwhelmus

Lipton Ice Tea en Wesley Sneijder richten samen het vizier op het EK Voetbal met de Hou je Hoofd Koel-campagne. Onderdeel is een app met supportersnummers als het Schreeuwhelmus.

In navolging van andere bekende sporthelden zoals Éric Cantona schreeuwt Wesley het in de Lipton Ice Tea commercial uit van frustratie als het hem maar niet lukt om te scoren. Door het drinken van Lipton Ice Tea houdt hij zijn hoofd weer koel en schiet hij de bal snoeihard en loepzuiver in het doel.

Met de lancering van de campagne worden Oranjesupporters die niet naar Oekraïne af kunnen reizen opgeroepen om net als Wesley hun frustratie van zich af te schreeuwen via de Lipton Ice Tea Facebook app. De app transformeert de schreeuw tot ware supportersnummers als het ‘Schreeuwhelmus’, Schreeuw Holland Schreeuw’ of ‘Wij Schreeuwen voor Oranje’. Thuisblijvers maken hiermee alsnog kans om af te reizen naar Oekraïne.

Voor het EK heeft Lipton Ice Tea een limited edition flesje laten ontwerpen; de Oranje KNVB Edition, die nu te verkrijgen is.

De commercial is hier te zien.

- Blijf op de hoogte van alle EK 2012 inhakers met de Oranje Barometer.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Wesley Sneijder Lipton Ek

Over de auteur

Maarten Hafkamp

redactie

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs