door Astrid Prummel, redactie | 10 juli 2012, 9:19 in
Macgyver Wakker Dier Stop De Plofkip

MacGyver maakt 'Stop de Plofkip' -spot voor Wakker Dier

De goedkope kipfilet in het schap van de supermarkt is eigenlijk een dier dat een rotleven heeft gehad, zo toont de nieuwste Wakker Dier-commercial, gemaakt door MacGyver en Avalance.

Plofkippen worden in zes weken tijd vetgemest tot vleeshomp van ruim twee kilo en lijden aan overgewicht, kreupelheid en voetzweren.
Zo belanden dagelijks zo'n 250 duizend plofkippen voor een spotprijs in de Nederlandse supermarkten.
De nieuwe Wakker Dier-spot verbeeldt de lijdensweg van de plofkip in omgekeerde chronologische volgorde.

Credits:

Creatie: Martijn Scheutjens, Peter van der Helm (Avalance)
Regisseur: Allard Zoetman
Producer: Rinie Jansen (MacGyver Amsterdam)
Post productie: MagGyver Post
D.O.P.: Daniël Gallenkamp
Muziek: Rimer Veerman
Geluidsstudio: MacGyver Noise
Verantwoordelijk bij Wakker Dier: Martijn Scheutjens

Reacties op dit artikel (2)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Lisa

(10 augustus 2012, 21:23)

@Pieter: Dan eten ze toch gewoon géén vlees?! Wat is je punt??

Avatar

Pieter

(10 augustus 2012, 18:19)

Mensen vergeten misschien, zonder deze plofdieren wordt de prijs voor kip aanzienlijk duurder, zat mensen in Nederland kunnen nu al bijna geen vlees kopen, en laten we niet vergeten, die kippen worden toch opgegeten wat maakt het dan uit.

Gerelateerde items Macgyver Wakker Dier Stop De Plofkip