door Maarten Hafkamp, redactie | 24 maart 2010, 7:19 in
Pepsico

Minder zout en vet in producten PepsiCo

PepsiCo gaat het zoutgehalte en de verzadigde vetten in zijn producten fors verlagen onder druk van de overheid en de consument.

Dat meldt Trouw. Maandag werd de nieuwe bedrijfsfilosofie bekendgemaakt. PepsiCo heeft merken als Pepsi Cola, Frito Lay chips, Gatorade drank, Tropicana en Quaker. Het concern heeft beloofd de producten gezonder te maken door bijvoorbeeld meer vruchten, noten, granen, groenten en magere melkproducten te gebruiken.

Het gehalte aan verzadigde vetten moet in 2020 met 15 pct zijn gedaald, het zoutgehalte 25 pct. PepsiCo heeft zich in 2008 verbonden aan een overeenkomst met de Wereld Gezondheidsorganisatie, WHO.

Bron: Trouw.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Pepsico

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs