Opel verrast met actie bij pompstation

Jaap Bartelds, auteur | 31 augustus 2012, 4:30

Opel Nederland haalt vandaag een marketingstunt uit met de hoge benzine- en dieselprijzen.

In een verrassingsactie geeft de autdealer een extraatje aan Nederlandse autorijders. Via Facebook en het eigen Twitter-account geeft Opel Nederland hints over de exacte locatie van de actie.

Verder hield Opel een onderzoek in samenwerking met Stichting Autogas Nederland. Hieruit blijkt dat ruim 65% van de mensen de prijzen aan de pomp goed in de gaten houden. En een kwart van de ondervraagden overweegt zelfs de auto in de toekomst weg te doen. Hoewel autogas (LPG) een goed alternatief zou zijn, zijn Nederlanders door vooroordelen minder enthousiast over deze vorm van brandstof. De meeste Nederlandse autobezitters zijn nauwelijks bekend met de grote prijsverschillen tussen LPG en benzine/diesel. Het prijsverschil loopt tegenwoordig op tot 1 euro per liter in het voordeel van LPG. Eén op de drie Nederlanders denkt dat het verschil tussen benzine/diesel en LPG slechts 50 cent of minder is.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Avatar

Koos de Zeeuw

(31 augustus 2012, 9:03)

Irritante, warrige, onnozele 'verassingsactie' van Opel waar niemand op zit te wachten en die voor 0,0% beklijft. De antwoorden die ik lees zijn ontsproten aan de vraagstelling en die moeten op kleuterschoolniveau geweest zijn gezien de tekstresultaten bovenstaand.

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Opel