Reclame voor Passion Pill misleidend

Maarten Hafkamp, redactie | 24 april 2012, 6:04

De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat een online reclame voor de Passion Pill misleidend is.

Het gaat om een reclame op de site www.compleetcomfort.nl. In de uiting wordt onder meer gesteld dat de Passion Pill een lustopwekkend middel is.

De adverteerder heeft volgens de commissie niet aannemelijk gemaakt dat de Passion Pill dit effect heeft. Daarom bevat de uiting onjuiste informatie over één van de voornaamste kenmerken van het product, namelijk de voordelen. 'Omdat de gemiddelde consument door de uiting ertoe gebracht kan worden een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen, is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC', zo meldt de Reclame Code Commissie.

De adverteerder is eerder aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Daaraan is geen gevolg gegeven. Daarom heeft de commissie besloten zijn uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Over de auteur

Maarten Hafkamp
Redacteur Media

Reacties op dit artikel (1)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Koos de Zeeuw

(24 april 2012, 13:35)

Zoals men op de website van de Passion Pill People uit Klaaswaal kan zien is de De Pil Der Pillen exit. Alle overige, zeer uitgebeid assortiment, allemaal onnodige cq. nutteloze produkten zijn nog wel te koop en wat is daar op tegen? Waar bemoeien wij ons eigenlijk mee en heeft de RCC niet wat beters te doen. Van het de afgelopen 5 jaar alle misleidende reclame van banken beoordelen bijvoorbeeld.