door Maarten Hafkamp, redactie | 29 september 2010, 7:14 in
Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs

Schouten wint Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs

Marieke Schouten heeft de eerste Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs gewonnen.

De studente aan de Hogeschool Rotterdam studeerde af op de relatie tussen de corporate story en social media. De prijs is een initiatief van Platform Communicatie Rotterdam (PCR), een vereniging voor communicatieprofessionals uit de regio.

Met de prijs wil PCR jong talent in de spotlights zetten en laten kennismaken met het beroepsveld. De prijuitreiking door wethouder Korrie Louwes was maandag in de Creative Factory.

Schouten gaf uitleg aan een model dat ze op haar stageplek bij Total Identity heeft ontwikkeld. Het model geeft communicatieprofessionals handvatten om social media in te zetten om corporate stories van bedrijven te versterken.

De andere genomineerden waren Sanne Spruit, die afstudeerde op een onderzoek naar de nationale cultuur in Britse en Nederlandse personeelsbladen, en Selma Tamminga, die de betrokkenheid van ondernemers bij Winkelcentrum Zuidplein onderzocht.

De prijs bestond uit 1.500 euro, een week meelopen op diverse communicatieafdelingen bij Rotterdamse bedrijven en instellingen en een jaar lang gratis lidmaatschap van PCR.

Reacties op dit artikel (4)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Ede Steen

(29 september 2010, 8:37)

Ha Ede,

Wellicht interessant om haar scriptie op te vragen.

Groet, Fleur

Avatar

Fleur

(29 september 2010, 15:41)

Dankje voor de link. Het ging vanochtend even verkeerd met het bericht zoals je begrijpt (-:

Avatar

Ede Steen

(29 september 2010, 15:45)

Bedankt Fleur en Evelien.
Ik ga het lezen!

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs