'Uitgeverij van de toekomst' van start

Maarten Hafkamp, redactie | 12 augustus 2011, 7:56

Tientallen uitgeverijen en mediabedrijven gaan de komende twee jaar ruim 2 miljoen euro investeren in collectief innoveren.

Het innovatieprogramma moet de deelnemende bedrijven niet alleen nieuwe inzichten, scenario's en samenwerkingsvormen brengen, maar moet ook leiden tot de ontwikkeling van nieuwe uitingsvormen, crossmediale concepten en concrete nieuwe producten en diensten. Dat meldt Mediafacts. Behalve productinnovatie zal ook het uitgeefproces zelf veel aandacht krijgen.

Het gaat om 35 deelnemende uitgeverijen. Gezamenlijk ontwikkelen zij oplossingen voor 'de uitgeverij van de toekomst'. De organisatie vis in handen van GEA consultancy, senior organisatieadviseur André Knol (initiatiefnemer en programmamanagement) en Stichting Informatie Media Innovatie (penvoerder), onder directie van Wim Verbei. De doorlooptijd van het project is een tot twee jaar tot en met medio 2013. Het innovatieprogramma wordt met ruim 1 miljoen euro ondersteund door een innovatiesubsidie (IPC) van Agentschap NL van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.

Het innovatieprogramma gaat 1 oktober van start.

Over de auteur

Maarten Hafkamp
Redacteur Media

Reacties op dit artikel (3)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

hein bronk

(12 augustus 2011, 9:02)

Geweldig initiatief. Mybusinessmedia heeft zich ook ingeschreven en heeft een OK gekregen om mee te doen in dit innovatieprogramma! Inspirerend voor ons vak!

Avatar

Leo Koning

(15 augustus 2011, 9:18)

Is er ook een link naar het innovatieprogramma? Interessante artikelen, bedankt Arie. Overigens gelijk een simpel voorbeeld om een tegenprestatie te vragen voor content, want je moet bij de laatste 2 artikelen je eerst registreren om ze te bekijken ;-)

Gerelateerde items Uitgeverij Toekomst Innovatieprogramma