Unilever herintroduceert Lätta

Maarten Hafkamp, redactie | 21 februari 2012, 7:37

Het halvarinemerk Lätta keert na acht jaar terug in de schappen.

Een opvallende herintroductie van moederbedrijf Unilever. Belangrijke reden: 25 jaar na de initiële introductie is de wereld van het brood compleet veranderd. Mensen ontbijten en lunchen anders en de brood- en belegkeuzes zijn enorm uitgebreid. Onderzoek zou uitwijzen dat er op een willekeurige dinsdagochtend bij de eerste 20 bezochte bakkers al 97 soorten brood verkrijgbaar zijn. Verder blijkt dat 93 procent van de Nederlanders minstens één keer per dag brood eet. Hiermee loopt Nederland voorop in Europa als 'broodland'.
Bij al deze nieuwe broodmomenten hoort een modern product als Lätta, zo denkt Unilever. Het gaat om een vernieuwde, luchtig opgeklopte halvarine. Deze samenstelling maakt dit product voor meer geschikt dan smeren alleen. Je kunt het bijvoorbeeld ook gemakkelijk dippen of 'scoopen'.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (12)

Avatar

Rob Linssen

(21 februari 2012, 9:11)

Lekkere blauwe lucht, lekkere stoffige boterham, lekkere meid, lekkere voice over, lekker windje, lekker opgeklopt, lekker luchtig, lekker de briefing letterlijk in de commercial, lekker resultaat van een spreadsheet-afvinksessie. Lekker zo doorgaan.

Avatar

Eline Jeuring

(21 februari 2012, 17:58)

Ja lekker, je boterham gedipt in boter..

Avatar

Helmer Molenaar

(21 februari 2012, 18:44)

Prima herintroductie. Fijn ook dat we geen obligate familie zien aan een al even obligate ontbijttafel in de natuur met een kleuter die iets grappigs doet waar vervolgens de ouders, na een blik van trots en vertedering met elkaar te hebben gedeeld, onbedaarlijk om moet lachen.
De grenzen van boter worden opgezocht... LIKE!

Avatar

Tom

(22 februari 2012, 10:43)

Van zo'n schalks kijkende, boterlikkende milf ren ik meteen naar Facebook om Latta te bevrienden. Uiteraard.

Avatar

Ruben

(22 februari 2012, 11:40)

Getver, het wordt zo 'lekker' verteld door de voice over dat het weer vies wordt. Geef mijn luchtige likkie maar aan fikkie.

Avatar

jet

(24 februari 2012, 20:41)

heerlijk eindellijk weer echte boter wat heb ik dit gemist

Avatar

Ellen

(26 februari 2012, 18:33)

Wat een vreselijke reclame, de meeste mensen die boodschappen doen zijn vrouwen en die ergeren zich aan die "hoerige" stem, het is maar margarine en geen reclame voor een erotische tv uitzending!!
Heel snel die stem veranderen!

Avatar

Joost

(1 maart 2012, 12:44)

Margarinegeil. Krijg je migraine van.

Avatar

Sean

(29 maart 2012, 10:26)

Mat marketing allemaal niet kan doen, Meer geld voor minder boter.. Ik ben benieuwd :)

Avatar

Helene Markus

(3 april 2012, 11:36)

Vraag: Is latta glutenvrij ,en dus te gebruiken voor mensen met coeliakie?
gr. Helene

Avatar

tally cole

(17 september 2012, 17:01)

topreclame en topproduct. slimme zet van unilever.

Adfo Books Bestsellers