Veel klachten over Allsecur-reclame
donderdag 22 januari 2009, 9:40
Bij de Reclame Code Commissie is een groot aantal klachten ingediend over de nieuwe tv-reclame voor de autoverzekeringen van Allsecur (Allianz).
Dat meldt AmWeb. De RCC zegt genoeg klachten te hebben iontvangen en de commercial op 10 februari te bespreken. In het filmpje, met als titel ‘Jump’, springen allerlei mensen van (soms hoge) daken af. Naar later blijkt, wordt hun val gesmoord door bergen kussens van Allsecur.
De klagers achten het filmpje in strijd met het fatsoen, nodeloos kwetsend, angstaanjagend en/of een gevaar voor kinderen en de volksgezondheid mede gelet op het gevaar voor navolging.
Alice van Hal reageert namens Allsecur: ‘Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het sluiten van een autoverzekering ervaren als een sprong in het diepe. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld.’
reageer (45)
Tja je moet hier maar tijd voor hebben…
Koen Coppens, donderdag 22 januari 2009, 9:56
Praktische vraag:
Is de commercial voorafgaand aan distributie op de buis getest op doelgroepen?
Han van der Zwan, donderdag 22 januari 2009, 10:44
Het deed mij direct denken aan de uit de Twin Towers springende/vallende mensen…
Walgelijk filmpje.
Bob, donderdag 22 januari 2009, 11:37
Nu nog wachten op alle directeurs van de reclamebureaus die gaan springen.
Chris, donderdag 22 januari 2009, 11:38
Hilarisch. Bij Allsecur hebben ze hun filmpje gebaseerd op consumentenonderzoek. Dat betekent dus in dit geval dat je je gezond verstand uitschakelt en een bureau voor je laat denken. Heel erg snugger. En dan verbaasd zijn dat je negatieve reacties krijgt. Als een metafoor willen uitbeelden zegt Alice van Hall. Dan weet ik nog wel een paar fijne metaforen voor Allsecur. “Ik heb het gevoel dat ik verdrink in de paperassen”. “Ik word belaagd door een tsunami van verzekeringsadviseurs”. Kun je een ongelooflijk metaforische serie van maken. Succes daar!
Hans Bousie, donderdag 22 januari 2009, 11:43
Helemaal met BOB eens… walgelijke reclame en onnodig kwetsend voor een heleboel mensen met nare ervaringen.
Hans Banus, donderdag 22 januari 2009, 12:10
Ach, veel mensen wíllen zich ook graag gekwetst voelen, lijkt met wel.
Doet me een beetje denken aan mijn zwaar-gereformeerde buurman van vroeger (ergens op de Veluwe) die altijd vond dat anderen ‘aanstoot gaven’. Het was nog nooit in hem opgekomen dat hij misschien juist zelf degene was die altijd aanstoot nám aan iedereen.
Dit is net zoiets, vind ik. Je kunt ook geweoon wegzappen of de commercial negeren. Maar nee, laten we vooral lekker reageren dat-ie ons kwetst. Dan tellen we mee! Dan worden we gehoord! Dan ziet eindelijk iemand ons staan!
Tja. Wat zijn we met z’n allen toch een sneu Calvinistisch volkje soms. Mooi filmpje trouwens, Darre en Piebe!
robin, donderdag 22 januari 2009, 12:19
P.S. Wat mij meer ergert dan AllSecur: die ‘Tears in heaven’-commercial over (eveneens van gebouwen vallende) kindjes. Wat een afgrijselijk liedje blijft dat toch.
robin, donderdag 22 januari 2009, 12:23
Toeval? Kijk op Marcom 500 Adformatie met als tekst: “welk bureau springt er uit”?
Hans Bousie, donderdag 22 januari 2009, 12:49
@Hans: Ik kan je niet volgen.
iris, donderdag 22 januari 2009, 12:58
@Iris: mij lijkt dat het bureau dat deze springerscommercial heeft bedacht er uit springt…
Hans Bousie, donderdag 22 januari 2009, 12:59
Aha.
iris, donderdag 22 januari 2009, 13:14
Ik sluit me aan bij Robin. In dit filmpje wordt nergens echt de suggestie gewekt dat dit betrekking zou hebben op 9-11of zelfdoding. Typisch gevalletje van wat boven het korenveld uitsteekt…
Iedere commercial, film, muziek en dergelijke bevat wel een element dat door iemand als aanstootgevend kan worden opgevat. B.v. Kedeng Kedeng van Guus Meeuwis kan heel vervelend zijn voor iemand die iemand onder een trein heeft zien komen.
Maikel, donderdag 22 januari 2009, 16:50
Het lijkt me duidelijk dat de clue in het breken van de val ligt, en niet in de val zelf. Aanstootgevend? Hou toch op! Deze sierlijke sprongen… Het verbeeld vrijheid en vertrouwen in een goede afloop. Men durft de sprong te nemen. Een mooie reclame!
Jonathan van Loon, donderdag 22 januari 2009, 18:37
Een paar jaar gelden kon ‘is er koffie na de dood’ ook niet, maar reken maar dat ze daarmee een hoop zieltjes hebben gewonnen (excusez de fijne beeldspraak). Me dunkt dat we wel wat beters aan ons hoofd hebben dan van daken duikende mensen. Je kan inderdaad wel in elke commercial of nieuwsuitzending iets zien wat (andere) mensen kwetst.
Laten we erover ophouden, allemaal weer gartis aandacht voor Allsecur en vooral de RCC.
Gitta, donderdag 22 januari 2009, 23:53
Ik moet zeggen dat het allemaal wat ver gezocht is. Het is een braaf filmpje over mensen die netjes opgevangen worden door een hoop kussens wat bovendien nog onwijs mooi gefilmd is ook. De gemiddelde aflevering van de politie op je hielen gebeuren ergere dingen in. Of nee, we bekronen een naakte oude dame met een gouden loekie omdat het voor het goede doel is. De RCC kan zich beter met belangrijkere zaken bezighouden.
Peter, vrijdag 23 januari 2009, 15:32
Gewoon goed gemaakt met mooie muziek. Wat ik wel jamer vind, en dat is niet alleen met deze commercial, dat `t even duurt voordat je weet wie (`t merk dus) er achter het filmpje zit.
Verder denk ik dat deze commercial niet snel weggezapd wordt.
Huub Endeveld, vrijdag 23 januari 2009, 16:21
Totaal onverantwoord, kinderen kunnen de link niet leggen tussen een verzekering en van een dak springen, al dan niet met kussens.Erger nog, er zal maar een kind uit het raam springen naar aanleiding van deze reclame en omkomen, ik zou niet in de schoenen willen staan van deze verzekeringsmaatschappij. Ik hoop dat jullie niet op een flatje wonen en kinderen hebben en voortaan eerst eens denken aan de mogelijke gevolgen.Hopenlijk komt het nooit zover.
Rene Van Den Bogaert, zaterdag 24 januari 2009, 21:40
@Rene: Je hebt zelf vast geen kinderen, denk ik? Want als dat wel zo was, had je geweten dat ze tv-programma’s zien waarin dingen gebeuren die ook gevaarlijk zijn, en die ze ook niet nadoen. Kijk maar eens een ochtendje Jetix of Nickelodeon. Juist kinderen weten heel goed dat je niet zomaar van een dak kunt springen. Ik vind dus dat je aan onterechte bangmakerij doet, met AllSecur als zondebok.
rik de w, zondag 25 januari 2009, 14:21
Ik heb er 2 en wat Jetix en Nick heb je gelijk, ik heb ook niets tegen Allsecur, ik verschil alleen van mening.
Rene Van Den Bogaert, zondag 25 januari 2009, 14:37
Pffff, wat een gezeur zeg, en ik heb moeite met de Milka reclame want ik ben ooit eens boos aangekeken door een paarse koe, jaja.
Charlie, maandag 26 januari 2009, 19:49
. Ik vraag me af of degene van allsecur die toegestemd heeft met deze tv commercial ook kinderen heeft tussen de 3 en 7 jaar. Mijn zoon van 4 kwam naar aanleiding van de tv commercial dat mensen wel konden vliegen, “"kijk maar pap zegt die,""wijzend naar de tv commercial.
Grappig hé, Goede voorbeeld geven jullie van allsecur.
Dit wel: mocht mijn zoon proberen te vliegen , dan zorg ik ervoor dat diegene van allsecur ook gaat vliegen.
DEZE COMERCIAL ZIJN BOVENDIEN KWETSENT VOOR VEEL MENSEN MET NARE ERVARINGEN,IK SNAP NIET DAT IN NEDERLAND EEN LAND MET ZOVEEL REGELTJES EN PLICHTEN DEZE COMERCIAL NOG STEEDS OP DE BUIS TE ZIEN IS. .
Jose, dinsdag 27 januari 2009, 1:21
Hallo!
Slechte reclame en ook nog eens een hoge premie. Kijk gewoon eens op http://www.Zelf.nl voor een voordelige autoverzekering. Daar heb ik mijn auto ook verzekerd en het is echt een stuk goedkoper. De dekking is ook prima!
Groeten,
Henk
Henk de Vries, dinsdag 27 januari 2009, 10:55
Reclame als die van Henk hierboven geeft mij een reden uit mijn raam te springen.
Jonathan van Loon, woensdag 28 januari 2009, 15:02
Kennelijk zitten er hier aardig wat werknemers van de concurrent tussen in deze discussiedraad. Tja, lekker makkelijk he, om hier eens fijn bij aan te sluiten, in plaats van op een eerlijke manier je eigen produkt aan te prijzen. Ik vind het opvallend dat de meeste kritiek pas komt nu er eenmaal een artikeltje aan is gewijd. Ik vind veel van deze reacties dan ook niet erg oprecht. Heel anders dan die van de eerste mensen die geklaagd hebben: in de meeste gevallen mensen die onlangs in eigen kring een suicide mee hebben moeten maken en het spotje als erg confronterend hebben ervaren. Ik begrijp dat, maar wil het tegelijk ook relativeren. Een van de moeilijkste dingen waar je als nabestaande mee te maken krijgt, is namelijk het volgende: als iemand je kind, familielid of goede vriend vermoordt, ben je daar vreselijk boos op. Maar wat als die moordenaar ook nog eens je eigen kind, familielid of goede vriend is? Op wie richt je die boosheid dan? Dat is een ontzettend gespleten situatie, die voor de meeste nabestaanden zo kort (of soms nog heel heel lang) na een suicide in eigen kring ondraaglijk is. En vaak wordt die boosheid dan naar buiten gericht: op de doktoren, de therapeuten, de werkgevers, de gemeente die het lef heeft om bomen te planten waar een mens zich zomaar aan op kan hangen.....of een reclamespotje waartegen het makkelijk en snel ageren is. In mijn ogen gaat het dan ook nauwelijks om het spotje zelf. Het gaat om het van zich af richten van een gevoel waar nabestaanden aan kapot zouden gaan als ze dat NIET zouden doen. Projectie heet dat. Ik begrijp de gevoelens van deze klagers. Maar ik weet ook dat het niet veel met het spotje te maken heeft (al zijn deze mensen daar zelf oprecht van overtuigd). Voor de goede orde: ik heb zelf meerdere malen in mijn familie van dichtbij met zelfmoord te maken gehad. Daarom juist kan ik er zo tegenaan kijken. Ik ben er van overtuigd dat Allsecur oprechte bedoelingen heeft gehad met dit spotje en de klachten van nabestaanden zeer serieus neemt. Misselijk is het pas om als concurrent hier misbruik van te maken.
marina, vrijdag 30 januari 2009, 3:01
Ik ben een beetje verrast eerlijk gezegd. Ik vond het een heel erg mooi geschoten reclame en vooral de muziek is erg goed. Ik heb het totaal niet geassocieerd met 9/11 en eigenlijk ook niet met zelfdoding. Ik had meteen wel door dat het om een metafoor ging. Als zelfs sommige (zeer duidelijke) metaforen als kwetsend worden ervaren, moeten we denk ik uitkijken voor dat we deze kunst persé niet willen waarderen door zelfcensuur. Worden we (of onze kinderen) dan in de toekomst niet juist bang of boos van alle metaforen?
Mensen worden steeds intelligenter, dat vraagt om meer zienswijzen te omarmen, of in ieder geval af te tasten. Anders zal onze kennis niet alleen groeien, maar ook verbonden worden aan beperkte gedachtengangen die er al waren toen de mens over veel minder kennis beschikte en daardoor onze kennis eigenlijk beperken. (Een paradox, ik weet het.)
Laters..
Ivo, zaterdag 31 januari 2009, 3:38
Ter aanvulling. Ik las nog dat sommige mensen denken dat kinderen hierdoor wellicht aanstoot zouden krijgen om van het dak te springen. Of dat waar is weet ik niet. Maar als het zo is zitten we over tien jaar toch met een wereld vol seriemoordenaars en dergelike aangezien ik met de A-team ben opgegroeid en de kinderen van nu… wel.. zap maar eens. Ik kijk wel eens een dagje nickleodeon en jetix. wat daar voor sommige rare series tussen zitten! Bv. Wayside.. een serie zonder moraal (ik bedoel dat letterlijk) met een klas waar het hoofdpersoon altijd maar gepest wordt door de lerares en in allerlei problemen komt door anderen waar hij altijd de dupe van is of zich schuldig over voelt.. en dan loopt het niet eens goed met hem af aan het eind. In mijn ogen zijn dat soort tekenfilms veel gevaarlijker dan zo’n filmpje omdat het veel meer het realisme benadert.
Als dit filmpje gevaarlijk zou zijn voor kinderen, dan is ‘Ton & Jerry’ dat ook!
Ivo, zaterdag 31 januari 2009, 3:44
Het is het gevoel wat deze reclame bij vele opwekt. Een slecht gevoel is een slecht imago. Hoe mooi de reclame ook geschoten is en hoe mooi de muziek ook is, het gaat uiteindelijk om het grote idee én het gevoel wat dit met zich meebrengt. Dit slechte gevoel verdringt blijkbaar die mooie beelden. oja...’wegzappen’ is natuurlijk nooit de bedoeling van een reclamemaker.
Marloes, maandag 2 februari 2009, 4:09
@ alle negativo’s
Ik begrijp niet hoe jullie allemaal met dergelijke uitspraken komen… De associaties met 9/11 en zelfmoord vind ik erg zwart-wit, niet ruimdenkend en ronduit negatief!
Als je de metafoor hier niet in ziet, ben je absoluut A-creatief en snap ik niet wat je űberhaupt op adformatie te zoeken hebt....
Peter, maandag 2 februari 2009, 17:21
Wat een onzin. Eenzelfde scene in een film of TV programma zou niet de minste aandacht krijgen. Al het in een TV reclame gebeurt zijn de beroepsklagers er als de kippen bij. Geen bijzonder briljante TVC maar echt niks aanstootgevends aan. Was het maar zo.
Piet Miller, donderdag 5 februari 2009, 17:44
Ik ben het eens met Piet Miller… Ik vind hier niks kwetsends aan. Ik vind het een beetje raar om dit te gaan vergelijken met 11 september. Niet per sé de beste reclame die ik ooit gezien heb, maar allerminst aanstootgevend.
David, zaterdag 7 februari 2009, 12:38
Als men nagaat wat er door de eeuwen heen niet allemaal is gebeurt qua rampen, aanslagen en andere vormen van ´geweld´, is het nog knap dat er reclames verzonnen kunnen worden. Er wordt een vergelijking gelegd tussen 9-11 en de reclame van Allsecur. Belachelijk, mijnsinziens. Klein voorbeeld: In de reclame van Allsecur staan geen gebouwen in brand. Hoe kun je nou een vergelijking leggen tussen een reclame waar mensen sierlijk van een gebouw duiken, veilig op kussens landen en 9-11, waar mensen uit hoogste nood om te overleven zich uit ramen laten vallen?
volwassenen moeten hier toch het verschil van kunnen inzien.
Nick, zaterdag 7 februari 2009, 16:12
Dit is dus precies wat er mis is met reclame-makend nederland. Een zielig groepje zeikerds die zo ouderwets zijn dat ze de rest van NL daarmee opzadelen. Helaas is het naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens de “heerschende elite” die de magische leeftijd van 45 reeds is gepasseerd en elke vorm van progressie (en dan bedoel ik innoverend, weldoordacht en visueel aantrekkelijk reclame-maken) schuwt. Dat blijkt ook wel uit de reacties. Iets met 9-11?! WTF! Het is suf om die associatie nog te maken. En daarbij, wie in Nederland is er nou direct slachtoffer van 9-11.
Dus boe-roeper… Alsjeblieft, stof jezelf eens af en stel jezelf serieus de vraag:
Als ik hier al niet meer tegen kan… Wat doe ik dan nog in de reclame! Misschien toch een idee om vervroegd te pensioneren?
G., maandag 9 februari 2009, 14:47
A state of happiness!
Bob, vrijdag 13 februari 2009, 12:45
Mooi gefilmd of niet, ik krijg geen prettig gevoel bij deze reclame. Een reclame voor een verzekering moet toch het gevoel geven dat goed komt. De opvang door een berg kussens roept dit ook niet bij mij op. Ik heb liever een helder moment.
Henny El Awadi, vrijdag 13 februari 2009, 17:41
@Henny: Dan ga je toch lekker Interpolis bellen doen?
rub&, vrijdag 13 februari 2009, 19:14
@ Henk de Vries
Leuke spam, of noem je dit nu “seeding”? Anyway, met je rechtenvrije stockfoto’s zou enige bescheidenheid je passen. Zeker ten opzichte van zo’n mooi, origineel en goed gemaakt filmpje.
Tim, maandag 16 februari 2009, 21:38
Voor de mensen die niet de gedachten van kinderren kunnen begrijpen.: De toenertijd SuperMan film, heeft echter wel toegeleidt dat kinderren van ramen sprongen, Dit voor Peter met zijn ruim denken !!
En voor Ivo:: , het hoeft niet dat ze allemaal tegelijk van het dak afspringen hoor, maar als alleen al 1 kind maar van het dak afspringt (die bijv. niet helemaal goed bij zijn verstand is) naar aan leiding van dit soort stomme comercials , dan is dat toch al voldoende?
Meer zeg ik ook niet stelletje wijsneusen.Er moet altijd iets gebeuren , en dan wat ??
Jose, maandag 16 februari 2009, 23:46
Ik heb als peuter ook weleens met een parapluutje van het balkon willen springen: ik had parachutisten op tv gezien. Mijn moeder plantte me echter niet zomaar voor de tv, maar keek gezellig mee en had dus vlug in de gaten wat ik in m’n schild voerde. Niks aan de hand dus, gewoon een grappig verhaal voor later. Blijkbaar zien moeders vandaag de dag de tv als een elektronische babysit waarop je je ouderlijke verantwoordelijkheid kunt afschuiven. En dan nog de moraalridder durven uithangen ook!
Tim, dinsdag 17 februari 2009, 11:29
wat een overdreven reacties allemaal mensen, het is een reclame...stel je niet zo aan !!!
Patrick, donderdag 26 februari 2009, 21:21
Wat heeft het springen vanaf een hoog gebouw te maken met een autoverzekering? Ik kan de “link"niet direct maken. Zijn Nederlanders nu zo onnozel dat ze dit gevoel zouden krijgen wanneer ze een simpel iets als een autoverzekering af moeten sluiten?
Bovendien wat maken die paar euro’s meer of minder nu uit op de aanschaf van een nieuwe auto?
Wat veel belangrijker is zijn de voorwaarden en daar hoor je niets over. Zet eens de voorwaarden van alle autoverzekering op een rijtje en beslis dan op de voorwaarden en niet op de prijs.
J van Oostrum, zondag 8 maart 2009, 13:44
Stel jullie niet zo aan. De kinderen van vandaag de dag zijn slimmer dan jullie denken. Ze zullen heus niet, omwille van een reclame, het raam uitspringen. Als ze het doen komt het eerder door tekenfilms als Totally Spies waarin de hoofdrolspeelster met behulp van mechanica kunnen vliegen en de meest rare capriolen uithalen. Of dergelijke andere tekenfilms. Denken jullie soms ook dat kinderen met een hamer elkaars hoofden in gaan slaan, omdat ze Tom en Jerry hebben gekeken?
Daarbij is de metafoor al te horen voordat je ziet dat mensen in kussen terecht komen, ik denk niet dat kinderen halverwege de reclame al het raam uitspringen.
Ook wordt deze reclame vaak ‘s avonds uitgezonden, de meeste ouders horen zijn/haar kind allang in bed ingestopt te hebben.
En de link tussen 9-11 zie ik ook niet. Overdreven en zwakzinnig om dit ineens naar boven te halen. Hoe kun je een metafoor nou gaan vergelijken met mensen die doodsangsten uitstaan en als enige redding uit de Twin Towers springen. Het lijkt mij dan ook dat de makers niet de bedoeling zouden hebben gehad om dat te associëren met 9-11. Nee, wat ik zwak vind zijn de zogenaamd grappig bedoelde filmpjes waarin je kan zien dat mensen uit de gebouwen springen, met daaronder een liedje met de tekst ‘i’m free’. Dat is pas ziekelijk.
Linda, donderdag 23 april 2009, 14:18
Ik hoop 1 ding dat deze reclame zosnel mogelijk van de tv af is, en als dat dan niet kan dan hoop ik dat die naar een andere tijdstip heen kan worden gezet.
Wanneer kleine kinderen het niet kunnen zien.
Mijn kind had het ook gezien via de tv.
En hij heeft het zelf ook uit geprobeert.
Hij is 3 a 3,5 meter naar beneden gevallen.
Gelukkig leeft hij nog en hij heeft ook niks gebroken, en inwendig is ook alles goed.
Gelukkig maar!!
Hij heeft de schrik goed te pakken, hij heeft alleen last van zijn rug, en zijn ribben zijn gekneust.
En mams heeft de schrik ook goed te pakken.
Lisette, zondag 24 mei 2009, 14:37
De ‘mooie muziek’ die gebruikt wordt is het nummer Tears in Heaven van Eric Clapton, gemaakt voor zijn zoontje die… jawel.. uit een hotelraam is gevallen! Ik vind het misselijkmakend dat dit nummer gebruikt wordt, om nog maar te zwijgen van het onpasselijke filmpje zelf. direct van de buis (en het internet) af!!
Janneke, zaterdag 26 juni 2010, 22:33
Vraag me af of Allsecur verzekerd is tegen claims voor geleden schade veroorzaakt door dit filmpje ;-)
Dolf, zondag 18 juli 2010, 3:02
meer nieuws
RSS‘Mecom-dagbladen in Nederland moeten duurder’
vrijdag 30 juli 2010, 9:12
Bestuurswisselingen bij BVA
vrijdag 30 juli 2010, 10:22
AKO: digitale tijdschriften via iPad
vrijdag 30 juli 2010, 9:30
Anheuser-Busch verliest strijd om gebruik merk Budweiser
vrijdag 30 juli 2010, 9:11
Ophef over spiekwebsite Hema
vrijdag 30 juli 2010, 9:03
Expertisecentrum 3D-TV opgericht
vrijdag 30 juli 2010, 8:44
Reed Business komt met overheidsplannen.nl.
vrijdag 30 juli 2010, 8:39
tip
rondvraag
Pitchplatforms goed voor het vak?
De komst van Brandsupply staat niet op zichzelf: er zijn steeds meer online marktplaatsen waar adverteerders creatieve ideeën kunnen kopen. Motto van deze pitchplatforms: ‘iedereen is creatief’. Is dat zo en bevordert het de kwaliteit van het creatieve werk?
marcom500
Hall of fame Leeuwen
- Ivar van der Zwan
3 bekroningen - Dylan de Backer
2 bekroningen - Zwier Veldhoen
2 bekroningen - Pieter van Velsen
2 bekroningen - Aad Kuijper
2 bekroningen
nieuwste campagnes
laatste reacties
gnaus: als reclamemakers dan toch spieken, laat ze het dan goed doen… bakker bart (see you)...
NFLjerseys: NFL jerseys online on hot discount, if you are really interested in football jerseys...
NFLjerseys: If you are fond of NFL jerseys and football jerseys, why not go to visit the...
NFLjerseys: New Orleans Saints football jerseys sale at clearance price, get cheap jerseys and...
NFLjerseys: One way to buy cheap jerseys is shopping online, NFL jerseys at nfljerseys-shopping.com...
Merkbeeld banken stabiliseert
De vrije val in de beeldvorming over de banken als geheel is gestopt. Dat blijkt uit het jaarlijkse omnibusonderzoek naar de merkperceptie van Nederlandse banken door MindWorld en Synergie onder bijna 1.400 respondenten.marcom eventkalender
kennisbank
Zomertip: MarketingRSLT Summerschool
![]()
Op een inspirerende locatie je marketingkennis bijspijkeren én netwerken tijdens MarketingRSLT Summerschool.
Stel je eigen workshopprogramma samen, je kunt kiezen uit diverse workshops:
• Affiliate Marketing
• Online Video en Mobile
• Games als marketingmiddel
• Connect & Convert
• Onderzoek & testen
…en meer.
Bekijk het programma en schrijf je in.
Na een bezoek aan Summerschool kom je weer bijgespijkerd terug op kantoor!
tip
deze week in adformatie
- Design stimuleert productprestatie
- 'Zet patriot met grote bek in jury'
- VPRO komt met jongerenmerk Dorst
- RUG: 'Creatieven op niveau "AIDA"'
neem gratis een abonnement





