door Maarten Hafkamp, redactie | 5 april 2012, 6:42 in
Vichy Misleidende Reclame

Vichy moet stoppen met misleidende reclame

Cosmeticamerk Vichy mag niet meer claimen dat de anti-rimpelcrème LiftActive DermSource een langdurig liftend effect heeft.

Dat oordeelde het College van Beroep voor bedrijven woensdag. Het college stelt met zijn uitspraak NCRV-presentatrice Jetske van den Elsen in het gelijk. Van den Elsen had het cosmeticamerk eerder aangeklaagd wegens misleidende reclame en kreeg afgelopen januari gelijk van de Reclame Code Commissie (RCC). Daartegen ging Vichy in beroep. Het College van Beroep bevestigde woensdag de beslissing van de RCC met enige wijziging van gronden.

Van den Elsen maakte bezwaar tegen de claims ‘langdurig liftend effect’ en ‘de huid wordt volledig getransformeerd binnen 4 dagen’. Volgens de RCC was er onvoldoende bewijs voor deze beloftes.

Bron: ANP.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Vichy Misleidende Reclame

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs