Vijftig grootste sponsors goed voor 261 miljoen

Maarten Hafkamp, redactie | 13 maart 2012, 7:49

De 50 grootste sponsors in Nederland gaven in 2011 261 miljoen euro uit aan sponsorrechten.

Dat blijkt uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor 2012 die maandag werd gepresenteerd. Het bedrag ligt wel 14 miljoen euro, ongeveer 5%, lager dan bij de editie over 2010. Rabobank staat op de eerste plaats met een sponsorbudget van 50 miljoen euro, gevolgd door Nike met 16 miljoen euro en Aegon met 13,5 miljoen euro. De monitor telt acht nieuwe sponsors, waaronder Plus Supermarkten, Freo, Burger King en Simpel. Om een plaats bij de 50 grootste sponsors te hebben is een sponsorbudget van 1,4 miljoen euro nodig.

De SponsorMonitor 2012 is een gezamenlijke uitgave van Respons en SponsorMaps in samenwerking met het tijdschrift SponsorTribune.

Over de auteur

Maarten Hafkamp
Redacteur Media

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Sponsors Rechten Monitor