door Roderick Mirande, redactie | 9 juli 2012, 13:55 in
Piece Of Work Jort Schutte

Zelf bepalen hoe het verhaal gaat

Waar het allemaal begon voor Jort Schutte? Bij een boek dat hij voorgelezen kreeg bij zijn tante.

Jort Schutte heeft iets met interactiviteit, dat verbaast niet, hij is namelijk art director bij Achtung! Dat de liefde voor zijn vak uitgerekend door een boek ontsproot is wel opmerkelijk. Hoe dat gebeurde, vertelt hij in de nieuwste aflevering van Piece of Work, een productie van Big Shots in samenwerking met Adformatie. (Presentatie Susanne van Nierop.)

Schutte is verantwoordelijk voor de campagne voor Volkswagen Transporter, die in het teken staat van de 65ste verjaardag van de bedrijfswagen. Volkswagen ging op zoek naar 65-plussers die – net als de Transporter – na hun pensioengerechtigde leeftijd gewoon doorwerken. Het leverde 800 aanmeldingen op (Schutte: ‘Dat had ik nooit verwacht.’) en vier ‘juweeltjes’ van verhalen.

Schutte laat ook zijn ‘all time favourite’ campagne zien. ‘Waarom moeten we dit speciaal voor Skittles doen? Gewoon. Omdat het hilarisch is.’

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Piece Of Work Jort Schutte

Over de auteur

Roderick Mirande

redactie

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs