Zilveren Kruis winnaar beste radiocommercial oktober

Charlotte Goldhoorn, auteur | 9 november 2012, 14:27

‘Vragen’ van Zilveren Kruis is door consumenten als beste beoordeeld in de radiocommercial van de maand verkiezing van het Radio Advies Bureau (RAB).

Met de commercial speelt Zilveren Kruis in op vragen die consumenten hebben over veranderingen in de zorg. Vooral vrouwen en de doelgroep tussen dertien en 34 jaar gaven deze radioreclame een hoge waardering. De commercial is met deze beoordeling genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs die begin 2013 wordt uitgereikt.

Met een zeer klein verschil is de radiocommercial van SIRE over het virtuele product ‘Tolerantie’ tweede geworden in de oktober verkiezing. De commercial ‘Afrika’ van DierenPark Amersfoort werd derde.

Het onderzoek is uitgevoerd door Ruigrok | NetPanel in opdracht van RAB. In totaal 618 Nederlanders van 13-64 jaar hebben twintig radiocommercials beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie vond plaats van 1 tot en met 5 november 2012.

Beluister hieronder de radiocommercials:

Zilveren Kruis Vragen:

SIRE Tolerantie

DierenPark Amersfoort Afrika

image

Over de auteur

Charlotte Goldhoorn

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Rab Radiocommercial Verkiezing