'Betaald tijdschrift beter dan dagbladmagazine'

Het effect van een advertentie in een zelfgekozen, betaald tijdschrift, is groter dan dezelfde advertentie in een gratis tijdschrift zoals een dagbladmagazine.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zeggen Intomart GfK en Sanoma aan te tonen met een onderzoek naar de waarde van tijdschriften onder 924 lezeressen: 'De kracht van het medium tijdschriften wordt grotendeels bepaald door de band die lezers hebben met hun favoriete tijdschrift.'

Een aantal cijfers uit het onderzoek:

73 procent van de lezeressen van een betaald tijdschrift ziet haar tijdschrift als een ‘betrouwbare bron van informatie’ en dat is 'significant vaker' dan bij een gratis tijdschrift (het percentage van gratis tijdschriften wordt niet genoemd.
81 procent van de betaalde tijdschriften worden gezien als een tijdschrift van hoge kwaliteit, tegenover 52 procent van de gratis tijdschriften.
79 procent ziet het lezen van een betaald tijdschrift als 'een moment voor zichzelf', tegenover 57 procent bij het lezen van een gratis tijdschrift.

Intomart GfK en Sanoma zeggen dat dit belangrijk is voor de reclame effectiviteit: 'Hoe relaxter en positiever de sfeer waarin de reclameboodschap wordt ontvangen, hoe beter de boodschap overkomt.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie