Marketing Technology

Beyond Sports wint Sports Technology of the Year Award

Redactie | 12 december 2016, 9:05

Het bedrijf legt zich toe op het structureel beter maken van topatleten.

Beyond Sports won de prijs afgelopen week tijdens de Internationale Sport Conferentie in Geneve. Deze internationale conferentie is gericht op netwerken en inspiratie. 

Beyond Sports heeft een technologie ontwikkeld in samenwerking met topuniversiteiten en technologiebedrijf Triple en levert op maat gemaakte virtual reality services aan Nederlandse en Engelse topclubs, waaronder Ajax, AZ, PSV en Arsenal.

Dit doen ze door de trainingsstaf onder andere custom scenario&;s en analysetools aan te bieden, waardoor spelers kunnen verbeteren in hun ruimtelijke bewustzijn en tactisch kijkvermogen in het veld.

Het sportbedrijf is een afsplitsing van technologiebedrijf Triple en won eerder dit jaar al ‘The Red Herring’ award.

‘Voetballer Iniesta heeft subliem tactisch kijkvermogen, wij kunnen dat vermogen bij spelers op jonge leeftijd al meten. Daarnaast zien wij het trainen van het oog als onmisbaar onderdeel van het trainingsprogramma van de moderne topsporter. Het is onderdeel van de total body work-out die de coaches van topatleten nastreven’, zegt business director Sander Schouten.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs