Big Idea Contest: abonnementenplan en zelfmaakmodesite

Maarten Hafkamp, redactie | 5 december 2008, 9:33

Marketingstrateeg Michiel Jansen en beeldredacteur Maaike Janssen zijn de twee winnaars van de Big Idea Contest van Sanoma Uitgevers.

Michiel Jansen won gisteren op de finale met zijn abonnementenplan Switch & Save, Maaike Janssen met haar idee voor de zelfmaakmodesite Hand Made. Jort Kelder reikte aan beide winnaars een cheque uit ter waarde van 2.500 euro. Bovendien gaat Sanoma Uitgevers onderzoeken of de winnende ideeën ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.

Switch & Save geeft volgens Jansen een nieuwe betekenis aan het begrip schaalvoordeel. Het systeem geeft consumenten de kans om een abonnement aan te gaan met de uitgever in plaats van met een losse titel. Wie is uitgekeken op een blad zegt zijn abonnement niet op, maar switcht naar een andere titel.

Hand Made moet volgens Janssen een website zijn voor zelfmaakmode voor dummies. Je kunt er je eigen mode samenstellen uit allerlei modellen, kragen, boorden, stiksels, enzovoort. De mode kan dan door anderen, die zich aanbieden, gemaakt worden. Dit concept speelt in op individuele creaties, originaliteit en duurzaamheid.

Sinds vorig jaar houdt Sanoma Uitgevers elk jaar een Big Idea Contest. Met deze multimediale ideeënwedstrijd biedt Sanoma Uitgevers een podium aan iedereen die een goed idee denkt te hebben voor print, online, events of mobiel.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Big Idea Contest Sanoma