‘Blokker en Bol.com doen het goed met online promotiestrategie’

Maar online retailers laten kansen met meer interactieve promotieacties liggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit het benchmarkrapport van een bureau voor online promotieacties RapidCampaign, waarin de Nederlandse top 20 van online retailers is beoordeeld.

Blokker en Bol.com staan allebei op de eerste plaats wat betreft beste digitale promotiestrategie, daarna volgen Coolblue en Albert Heijn (AH).

Bol.com en Blokker hebben een hoge score wegens een brede variatie aan promotieacties via verschillende contactmomenten.

Ook Coolblue en AH maken volgens het bureau ‘gebruik van een slimme promotiestrategie via een uitgekiende combinatie van verschillende kanalen’ zoals interactieve prijsvragen die vaak via sociale media worden uitgerold.

Coolblue wist zijn klanten het meest aan te spreken. Het bedrijf gaf klanten op grote schaal feedback via zijn socialemediapagina’s.

Minder goed bezig

KPN en twee kleinere online retailers, Magnetron.nl en Sneeuwkettingen.com, deden het slecht in het onderzoek. De twee laatstgenoemden voerden het minst succesvolle promotiebeleid, en richtten zich uitsluitend op hun sociale kanalen, aldus RapidCampaign.

Meest gebruikte online promotiemiddelen:

- Kortingscodes zijn het meest gebruikte online promotiemiddel bij de 20 onderzochte retailers: 17 op de 20 gebruiken ze.

- Prijsvragen staan op de tweede plaats: 10 van de 20 online retailers gebruiken ze.

- Weinig retailers maken gebruik van enquêtes of meer interactieve promotiemiddelen.

RapidCampaign  noemt dit ‘een gemiste kans om klanten te binden en meer omzet te genereren’.

Het onderzoek is

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie