BMW wil inspireren met moodfilm

De in Nederland gemaakte film krijgt straks ook een internationale variant.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BMW is trots op de moodvideo die uit de PR-koker komt van BMW Nederland. Het is een voorbeeld van &;disruptive storytelling&;, zegt BMW: &;De video gaat over toekomstige mobiliteit vanuit het perspectief van de BMW i3. De gebruikte techniek en de manier van communiceren is uniek in Nederland en we betreden hiermee nieuwe paden, net al de BMW i3 dat doet.&;

De &;moodfilm&; (concept: Telegraaf Video Media, regie Alain Friedrichs), is opgenomen in Amsterdam en moet de kijker inspireren. De video van ongeveer een minuut is exclusief te zien op de vernieuwde BMW i3 website en via Youtube. BMW mikt met het model op trendsetters, early adopters en mensen die duurzaamheid, innovatie en gadgets belangrijk vinden. De BMW i3 is voor BMW niet alleen een nieuw model, maar een nieuw submerk dat toekomstige mobiliteit definieert en een –voor BMW- nieuwe doelgroep aanspreekt.

Adformatie sprak met Mirco Rácz, product communications manager BMW over de campagne.

Waarom is de BMW i3 in Amsterdam aan de wereldpers geïntroduceerd?
We hebben voor Amsterdam gekozen omdat de BMW i3 de urban auto bij uitstek is. Nederland heeft een goede infrastructuur en neemt de voortrekkersrol in als het gaat om elektrische mobiliteit. Nederland is een dichtbevolkt land. Zo’n 7 miljoen mensen bewegen zich met de auto in een straal van 50 kilometer naar het werk en dergelijke. Nederland heeft een goede infrastructuur zowel voor verkeer als voor het opladen van de accu van elektrische auto&;s. Er zijn nu al zo’n 5000 publieke laadpalen en dat aantal gaat in rap tempo omhoog.

Is dat ook de reden dat de video in Amsterdam is opgenomen?
&;Het idee komt uit de PR-koker van BMW Nederland. Amsterdam is een bekende "urban" omgeving.&;

Wat is het doel van de video?
&;BMW Group Nederland wil met deze video online communities bereiken en mikt vooral op trendsetters, early adopters en mensen die duurzaamheid, innovatie en gadgets belangrijk vinden. In Nederland ondersteunt de video de marketingcampagne en is gebruikt voor de herlancering van de vernieuwde .&;

Goed voorbeeld doet goed volgen?
&;Er komt inderdaad een internationale variant van deze video die gedeeld wordt op de internationale sociale media kanalen van BMW.&;

Hoe wordt er bereik verwezenlijkt?
&;Om voor BMW nieuwe doelgroepen te benaderen, wordt de video via diverse online platformen ondersteund, onder andere Dumpert, autovisie.nl, maar ook via het Adfactor en Vice Media netwerk.&;

Credits
Klant: BMW
Contactpersonen: Diederik Reitsma & Mirco Racz
Campagne: BMW i3
Concept: Telegraaf Video Media
Creative: Tim Vloothuis
Producent: Rowan Moore
Regie: Alain Friedrichs
Account: Diederik Parlevliet

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie