BNNVARA profileert zich voortaan als één merk en krijgt nieuwe huisstijl

De publieke omroep gaat zich vanaf de start van het nieuwe tv-seizoen in augustus als 'één progressief merk' presenteren.

Dat meldt directeur Gerard Timmer aan Spreekbuis.nl

De nieuwe merknaam wordt BNNVARA zonder streepje ertussen. BNN en Vara fuseerden in 2014 nadat kabinet Rutte-1 besloot dat het omroepbestel flink moest bezuinigen. Eén van de maatregelen was dat het bestel voortaan uit acht omroepen zou moeten bestaan. Het betekende onder meer dat BNN en Vara fuseerden.

Steviger positioneren
Ze bleven tot nu toe nog wel twee merken voeren. Timmer licht toe aan Spreekbuis.nl: 'Bij de fusie hebben we gezegd: laten we nou eerst maar eens kijken hoe die samenvoeging en samenwerking binnen het bedrijf gaat. Dat loopt prima, dus kunnen we een volgende stap zetten. Maar de echte aanleiding lag in het feit dat we merkten dat de merknamen BNN, VARA, VARA-BNN en BNN-VARA steeds vaker door elkaar gebruikt werden, door het publiek en door andere media. Dat komt een heldere communicatie over je merk niet ten goede. De afgelopen jaren zijn er bovendien meer nieuwe spelers in de mediawereld gekomen. Het leidt er allemaal toe dat we ons steviger willen positioneren met één helder merk.'

Tegelijk met het nieuwe merk BNNVARA presenteert het mediabedrijf op 24 augustus ook een nieuwe huisstijl, met een nieuw logo (zie hierboven).
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie