Premium

Bol.com: drukste dag ooit door Black Friday

Nu al meer bezoekers dan op drukste dag in 2015.

Verschillende Nederlandse retailers hebben dit weekend kortingsacties vanwege Black Friday en Cybermonday. Dat zijn de dagen dat vooral Amerikanen massaal aan het shoppen gaan, vlak na Thanksgiving. Het is dan een sport om de beste deals te scoren. Maar ook in Nederland slaat de koopgekte toe.

Bol.com doet dit jaar voor de tweede keer mee aan Black Friday en Cyber Monday. Marjolein Verkerk, woordvoerder van bol.com, tegen Marketingonline.nl: ‘Drie jaar geleden zouden we het niet hebben gedaan, maar we merken dat het sinds vorig jaar echt leeft. De media schrijven er over en consumenten zijn er meer mee bezig. Dus voor ons een moment om in te haken.’

Drukste dag
Vannacht gingen de acties voor Black Friday live, en volgens bol.com kwamen er direct bestellingen binnen. Verkerk: ‘Het ziet er naar uit dat wij de beste dag uit onze geschiedenis gaan beleven (tot nu toe), mede dankzij de positieve reacties op de acties voor Black Friday. Het lijkt vandaag drukker te worden dan de drukste dag in 2015 (21 december), toen verkochten we op 1 dag ca. 350.000 artikelen.’

Is deze actie een manier om de drukte wat beter te kunnen spreiden voor de feestdagen? ‘Verkerk: ‘Nee. Het is  echt aanhaken op de actualiteit, om een extra kortingsmoment voor klanten te creëren.’

Hoe promoten jullie Black Friday? ‘Via banners in de eigen winkel, de nieuwsbrieven en we hebben een radio spot.’

Welke artikelen zijn populair? Verkerk:‘Vooral de games gaan opvallend hard bij ons. Maar ook voor de andere Black Friday acties zien we deze vrijdagmiddag veel aandacht.’

De acties duren nog t/m maandag, tot Cyber Monday. Vooral de grote retailers haken in. Naast bol.com hebben onder andere ook Mediamarkt en IciParis speciale acties lopen.

Coolblue doet niet mee aan Black Friday. ‘Wij richten ons niet op speciale kortingsdagen, maar proberen het hele jaar door met aanbiedingen te komen’, aldus de woordvoerder.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie