Brand bier van TBWA\Neboko naar Indie

Na vijf jaar brengt de Brand Bierbrouwerij de communicatie van Brand zonder pitch over van TBWA\Neboko naar Indie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het nieuws komt een nadat bekend werd dat TBWA\Neboko niet meepitcht op het Amstel-account, waarvoor Heineken sinds vorig jaar een nieuw bureau zoekt.

Amstel was tien jaar klant bij Doom & Dickson, het bureau waarin TBWA\ een meerderheidsbelang heeft. Totdat een nieuw bureau gevonden is, neemt TBWA\ de creatieve taken waar op het Amstel-account.

Net als bij Amstel is het besluit om voor Brand bier op zoek te gaan naar een nieuw bureau, genomen onder leiding van , die per 1 juni vorig jaar Hans Böhm opvolgde als marketingdirecteur van Heineken Nederland.

Indie gaat nauw samenwerken met activatiebureau Sunshine and Sausages. Bram Wenstenbrink, in een persbericht van Heineken Nederland: &;Het merk Brand staat aan de vooravond van een aantal belangrijke veranderingen. In dat kader ging Brand op zoek naar een vernieuwende bureaucombinatie. We waren op zoek naar een combinatie waarin zowel strategie en creatie maar ook de executie naar below the line geborgd is.&; Aan de bureaukeuze is geen pitch voorafgegaan.

Marc Scholten, marketingmanager Brand Bier:  &;Wij zochten een bureaucombinatie die ons in staat stelt om Brand bier in alle relevante media en verkoopkanalen op een prikkelende manier onder de aandacht te brengen. De creatieve inspiratie en diepgaande kennis die zowel Indie als Sunshine and Sausages op dat vlak in huis hebben is zeer waardevol.  Het bundelen van deze kennis biedt alleen maar voordelen.&;

Vorige week zei  Westenbrink, bij het laatste nieuws over de Amstel-pitch: ‘Wij vinden het belangrijk dat al onze biermerken een eigen reclamebureau hebben om elk merk een eigen gezicht te geven en TBWA\Neboko is natuurlijk al heel lang het creatieve bureau van Heineken in Nederland.’

In 2009 bracht Heineken Brand - eveneens zonder pitch - onder bij TBWA\Neboko, juist omdat het bureau haar sporen verdiend had met het Heineken-merk, verklaarde toenmalig marketingmanager Pascal van Ham destijds.

Het account kwam toen van XXS.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie