Britse creatieven durven weer

Nu de crisis voorbij is, keert de lef terug in de Brite reclame.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dansende pony’s, ontploffende huishoudens, bierbrouwers die ’s nachts bh-fabrieken runnen; die heerlijke, prettig gestoorde kwaliteit waar de Britse reclame altijd om bekend stond is helemaal terug.

Door de crisis van de afgelopen jaren moesten inventiviteit en durf vaak het onderspit delven tegen prijsknallers en scoren op de korte termijn. Maar nu de marketingbudgets stijgen naar hun hoogste niveau in jaren, profiteert de creativiteit mee.

Deze week in Adformatie vertellen Britse reclametoppers waarom Londen weer swingt.

Een paar voorbeelden:

W+K&;s dansende pony (Three Mobile)

VCCP&;s kat die een hond wil zijn (O2)

BBH&;s verloederde huishouden (The Guardian en The Observer)

Karmarama&;s bierbrouwer die &;s nachts stiekem een bh-fabriek runt (Cobra)

Alpha Century&;s Wingman (Toshiba Kira)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie