Burst maakt consument batterijbewust met game voor Stibat

Op een speelse manier leert de consument in welke apparaten batterijen zitten.

Bewuster en inleveren

Uit onderzoek van Stibat blijkt dat veel consumenten niet weten dat ze door het gebruik van apparaten ook batterijen verbruiken. Burst ontwikkelde een die ervoor moet zorgen dat de consument zich bewust wordt van het gebruik van batterijen in bijvoorbeeld een elektrische tandenborstel, draadloze muis en bluetooth speaker. Ook moet het mensen aanzetten om na het gebruik van apparaten met batterijen, de lege batterijen in te leveren bij één van de ruim 24.000 inleverpunten van Stibat.

Beperkte media-inzet

Er is beperkt online media ingezet om de game onder de aandacht te brengen. Uiteindelijk is de game bijna 100.000 keer gespeeld. Gemiddeld spendeerde men vier minuten aan de game en kwam men vier keer terug om de game nog een keer te spelen. Het spel werd voornamelijk via een mobiel apparaat gespeeld. De game zal verder worden uitgebreid, zodat deze ook op de aankomende huishoudbeurs kan worden gespeeld. 

‘De uitdaging was om met een beperkte inzet van media de consument bewust te maken over iets waar men niet alledaags mee bezig is’, zegt Marvin de Reuver van Burst. ‘Door het op een leuke en speelse manier onder de aandacht te brengen, merk je dat de bewustwording en dus de bereidheid om batterijen in te leveren toeneemt.’ Jeanine van Dijk van Stibat zegt dat uiteindelijk zal moeten uitwijzen of dat de game er ook daadwerkelijk voor zorgt dat er meer batterijen worden ingeleverd. ‘Bewustwording is stap één naar, in dit geval, een beter milieu.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie