Merk & Strategie

Cadillac-logo is vernieuwd

Kari-Anne Fygi, redactie | 18 januari 2014, 16:42

Het logo van de Cadillac is wat hipper geworden.

General Motors heeft het logo van de Cadillac een redesign gegeven. Het logo is ‘slanker en meer gestroomlijnd’. De krans, die sinds 1902 om het logo heen zit, is verdwenen en het ornament’ (‘crest’) is wat breder getrokken.

Een eerste blik op het nieuwe logo was tijdens de North American Auto Show op de 2015 ATS Coupe te zien.

Het automerk meent dat het logo meer moet gaan passen bij de nieuwe Cadillac-auto’s die langer, lager en slanker zijn. Het moet een jongere doelgroep gaan aantrekken, het oude logo werd als ouderwets ervaren.

Veertien jaar geleden was de laatste aanpassing van het logo.

Het nieuwe logo:

 

Het oude logo met de krans:

 

 

 

Ad Age vraagt de lezer wat hij ervan vindt. 

 

 

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep).

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Cadillac Logo

Meer in channel Merk & Strategie
Blijf op de hoogte

Whitepapers
Populaire blogs