Cannes-organisatie roept J. Walter Thompson Amsterdam uit tot Innovation Agency of the Year

J. Walter Thompson laat bureaus als Saatchi & Saatchi Sydney en McCann New York achter zich in de ranking.

De organisatie van het Cannes Lions Festival maakte dat vanochtend bekend. Het bureau heeft de bekroning vooral te danken aan The Next Rembrandt, waarmee in Cannes vele  Leeuwen werden opgehaald.

Naast de bekroning tot Innovation Agency Of The Year, was er gisteren ook succes voor J. Walter Thompson bij de Clio&;s. Met The Next Rembrandt werden een gouden en twee bronzen Clio’s gewonnen in New York.

Bas Korsten, creative partner J. Walter Thompson Amsterdam: &;Deze titel is een bekroning op de constante zoektocht van het bureau naar nieuwe manieren om onderscheid te vinden voor onze klanten. De constante zoektocht naar de vraag: ‘What’s next?’. Ook op dit moment zijn we bezig met een aantal projecten die zich afspelen op het frontvlak van technologische ontwikkelingen. We willen voorop blijven lopen.&;

The Next Rembrandt toernee
The Next Rembrandt, het 3D geprinte schilderij gemaakt uit data van het volledige oeuvre van Rembrandt, maakt ondertussen een wereldtoernee. Deze week maakt het schilderij z’n opwachting op de Frankfurter Buchmesse.
Daarna zal Microsoft CEO Satya Nadella het gebruiken als voorbeeld voor de ontwikkeling van de kracht en de schoonheid van data tijdens een Wall Street Journal event in Los Angeles.

Verder is het project ook te zien tijdens de 24 uur van de Reclame op 1 november in Amsterdam, tijdens de Epica (17 november, Amsterdam) en Eurobest Awards (29 november, Rome).

In januari krijgt het schilderij een plek in het Parijse Musée Jacquemart-André en zal het naast een echte Rembrandt hangen. Tenslotte maakt ook Netflix een aflevering over Artificial Intelligence waarin The Next Rembrandt centraal zal staan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie