Chiquita start actie Save Snacks

Chiquita begint een actie die het Nederlandse 'snacksleven' moet transformeren: meer ruimte voor Safe Snacks.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Meer dan 80 procent van de Nederlanders stoort zich aan niet-kloppende claims van 'gezonde' producten, blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Chiquita werd uitgevoerd. Bij gebrek aan echt gezonde opties grijpt 46 procent toch naar een ongezonde snack, ondanks het schuldgevoel achteraf.

Volgens Chiquita ligt de schuld niet bij de mens, maar bij de omgeving. Daarom begint de fruitexpert de Save Snacks-actie. Safe Snacks zijn eerlijke tussendoortjes, gemaakt van natuurlijke ingrediënten als noten, zuivel, groente en vers fruit. Op de verpakking staan geen dubieuze gezondheidsclaims en ze bevatten geen vreemde toevoegingen en overdreven hoeveelheden calorieën, zout of suiker.

Mensen die het snacksleven in Nederland willen verbeteren kunnen hun mening geven op . Wat moet er veranderen? Caroline de Jong, brand manager Chiquita Nederland: 'Het zou geweldig zijn als het schuldgevoel en de onzekerheid rond snacks zou verdwijnen. Want snacken is in principe niet verkeerd. Maar onbezorgd genieten kan nu niet, want er is te veel oneerlijke verleiding op de winkelvloer.'

Voor het initiatief Safe Snacks onderzoekt Chiquita momenteel mogelijke samenwerking met andere marktpartijen, om vanuit een breed maatschappelijk draagvlak te werken aan verandering in shops en kiosken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie