Creatie & Campagnes

Cidermerk Strongbow geeft een drijvende boomgaard aan New York City

Redactie | 5 mei 2017, 10:26

Bureau Cloudfactory voegt de daad bij het woord in internationale campagne voor het Heinekenmerk

Het Nederlandse bureau Cloudfactory heeft een internationale campagne gemaakt voor Heinekens cidermerk Strongbow. Het ‘hogere’ doel van Strongbow is steden verrijken met natuur en anderen aansporen hetzelfde te doen. Dat beelden Coudfactory en regisseur Fredrik Bond uit in een kleurrijke film.

In de video 'A Nature Dream' zie je twee kunstenaars (Mary Mattingly en Christopher Guinet (Monsieur Plant)) die de natuur terugbrengen naar de stad. Het is een CGI-spektakel, waarbij een rivier vol appels door de straat stroomt en bomen uit het asfalt groeien.

Samen met Mattingly brengt Cloudfactory de missie van Strongbow in de praktijk. Vanaf 3 mei laten zij een drijvende boomgaard varen in New York. Op dat drijvende stukje natuur kunnen New Yorkers gratis appels kunnen plukken en eetbare planten proeven.

Het Nederlandse Cloudfactory is sinds begin vorig jaar het internationale bureau van Strongbow. Verder maakte het bureau ook de campagnes rondom cidermerk Apple Bandit en de wervingswebsite Go Places voor Heineken.

Credits:
Director: Fredrik Bond
Production company:  Sonny London
DOP:  Hoyte van Hoytema
Post production:  The Mill – Los Angeles
Edit House:  Marshall Street Editors, London
Music Track:  “It’s Oh So Quiet” (Hans Lang / Bert Reisfeld)
Recording Artist:  Davina Sowers
Geluid:  Ambassadors Amsterdam

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Heineken Cider Strongbow

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs