Contentmarketing groeit ten koste van reclame

Duits onderzoek: steeds meer bedrijven verschuiven hun budgetten

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De verschuiving naar communicatie op basis van inhoud vertaalt zich ook in cijfers. Uit Duits onderzoek blijkt dat meer dan 80 procent van de Duitse bedrijven de komende drie jaar zijn budgetten verschuift van traditionele reclame naar contentmarketing. Een meerderheid (55 procent) van alle bedrijven voert volgens de barometer van het Forum Corporate Publishing (FCP) inmiddels een contentgedreven communicatiestrategie.

Effectiever

De reden daarvoor is ook duidelijk: de meeste ondernemingen vinden communicatie op basis van inhoud effectiever dan traditionele reclame. 60 procent van de respondenten meent dat contentmarketing beter is voor het merkimago dan reclame. 85 procent vindt het geschikter voor de loyaliteit en klantenbinding, terwijl 96 procent het een beter middel vindt voor de positionering als &;thought leader&;. Slechts een kwart van de respondenten vindt reclame beter geschikt voor het aantrekken van nieuwe klanten.

Groei

De FCP verwacht dat de markt voor corporate publishing de komende twee jaar met tien procent zal groeien. Deze groei komt voor een derde deel uit extra budget dat ondernemingen daarvoor beschikbaar stellen. De overige twee derde is afkomstig van de reclamebudgetten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie