CosmoGirl naar Audax

CosmoGirl komt met ingang van 1 januari in handen van Audax Uitgevers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zowel het tijdschrift als de en alle aanverwante productlijnen gaan per genoemde datum over, evenals 6 medewerkers die werkzaam zijn voor het tijdschrift. De Telegraaf (Tijdschriften Groep) begon CosmoGirl in 2003. In 2009 werd het meidenblad verkocht aan Pelican Magazines. Audax vindt de titel goed passen bij de andere bladen die het al uitgeeft in het meidensegment, Girlz! en Stars. Girlz! en CosmoGirl voeren de ranglijst in het meidensegment aan met de eerste en tweede positie, beide titels blijven dan ook naast elkaar bestaan.
'Wij zijn bijzonder content met deze acquisitie daar CosmoGirl een prachtige licentietitel is die onze positie als marktleider verstevigt in het meidensegment', aldus directeur Roland van Geest. 'Binnen ons portfolio ligt de focus op vrouwentitels waar Audax Uitgevers nu marktleider is in de domeinen Meiden, Gossip (Weekend, Party) en Royals (Royalty). In lijn met deze strategie worden verdere overnames in de nabije toekomst niet uitgesloten/'
De acquisitie voor printadvertenties en online wordt per direct ondergebracht bij NL MAG, de jointventure van Audax en Hearst Magazines Netherlands.

Oplageontwikkeling

Periodenaam Betaalde oplage

2009 Q4 91.348

2010 Q1 89.083

2010 Q2 100.546

2010 Q3 106.878 In vgl. met vorig jr:

2010 Q4 86.484 -4.864 -5,3%

2011 Q1 82.060 -7.023 -7,9%

2011 Q2 82.058 -18.488 -18,4%

2011 Q3 99.564 -7.314 -6,8%

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie