Premium

Daling NPO1 en SBS6 in april, stijging Veronica

RTL4 zag het marktaandeel de afgelopen maand stijgen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM. Het gaat om  de marktaandelen in 20-49.

Vooral het aandeel van SBS6 vertoonde een forse daling in vergelijking met april vorig jaar: van 10,3 naar 8,4 procent. NPO1 kwam uit op 13,7, dat is 0,4 procent lager dan een jaar eerder.

RTL4 had een marktaandeel van 20,2, 0,2 procent beter dan vorig jaar. Veronica zat ook in de lift met een aandeel van 6,6, tegenover 5,8 procent in april 2014. Dat geldt ook voor HDR met een procentpunt meer dan vorig jaar naar 6,3.
NPO3 ging van 6,9 naar 6,0. RTL5 bleef stabiel, maar RTL7 moest 0,4 procent terug naar 4,9. Net5 daalde ook met 0,4 naar 5,0.

BrandDeli
Bij de zendergroepen steeg het aandeel van BrandDeli naar 9,2 (was 8,6). RTL Nederland ging naar 33,6 (was 34,0). Ster/NPO van 23,9 naar 22,9 en SBS Broadcasting van 21,5 naar 20,9.

The Passion
Best bekeken programma van de maand bleek The Passion (NPO1) met 1,413 miljoen kijkers. De Familie Kruys (eerste aflevering, RTL4) was goed voor 904.000 kijkers en een tweede plaats.

Bij uitgesteld kijken was de serie The Blacklist (RTL4) het populairst met 266.000 kijkers.

Bron: StichtingKijkOnderzoek, rapportage GroupM

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie