Premium

Dance4life lanceert campagne Ermelo4Ermelo

Reclamebureau Selmore ontwikkelde awareness campagne voor Dance4life om Nederland bewust te maken van aidsproblematiek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aids is wereldwijd één van de belangrijkste doodsoorzaken onder jongeren, maar is tegelijkertijd voor veel Nederlandse jongeren een ver-van-mijn-bed-show. In de radio- en tv-commercial, outdoor en online worden feiten gepresenteerd als 1 op 10 jongeren in de gemeente Ermelo is geïnfecteerd met aids. Door Nederlandse en Zuid-Afrikaanse plaatsnamen aan elkaar te koppelen, komen schokkende cijfers ineens dichtbij. Met de campagne Ermelo4Ermelo wil laten zien dat aids nog lang niet onze wereld uit is. 

&;Aids doodsoorzaak nummer 1 in Ermelo&;
Waarschijnlijk weten de inwoners van het Zuid-Afrikaanse Ermelo niet eens van het bestaan van het gelijknamige Nederlandse stadje af. In de campagne presenteert Dance4life de feiten alsof het om de Nederlandse gemeente gaat, maar vervolgens blijkt het om de Zuid-Afrikaanse equivalent te gaan. In de televisiecommercial komt dit tot uiting door een meisje uit het Nederlandse Ermelo, die het verhaal verteld van een meisje uit het Zuid-Afrikaanse Ermelo.

Diederick Hillenius, creative directeur van : &;Wat wij goed vonden aan de vorige campagne (met ) was dat mensen in eerst instantie op het verkeerde been werden gezet. Dit gevoel wilden wij met onze campagne voortzetten en dat is volgens ons goed gelukt.&;

Naast Ermelo kennen Nederland en Zuid-Afrika meer gelijknamige gemeenten als Amsterdam, Amersfoort, Haarlem, Gouda en Utrecht, die naast de andere gelijknamige gemeenten terugkomen in de campagne. Hiervoor wordt lokaal campagne gevoerd en met geo-targeted banners doet Dance4life hetzelfde online. Tevens worden er interactieve abri&;s ingezet waar mensen een quiz kunnen doen om hun kennis te testen. 

onder jongeren in Ermelo (commercial dance4life)

Credits

Concept: Selmore
Creative Directors: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt
Creatie: Bram Eigenfeld, Jonathan van Loon
RTV Producer: Marga Bierema, Hanneke Kampschreur
Account verantwoordelijk: Chantal Ebbinge
Strategie: Gerben van der Zwaard
Klant verantwoordelijk: Pom Zwart, Hadewich Rieff, Nieke Kempen
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Rogier Hesp
Producer: Koen Barnhard
D.O.P. / Cameraman: Tim Kerbosch 
Editor: Godelinde Pollman
Postproductie & geluid: The Ambassadors
Outdoor: Exterion Media in samenwerking met Phocabby

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie