Creatie & Campagnes

De Ramadan-vriendelijke abri van Etcetera krijgt veel aandacht in de pers

Redactie | 6 juni 2017, 16:17

De ‘Ramadan-abri’ is gemaakt voor restaurantketen Halal Fried Chicken.

Tijdens de Ramadan vasten zo’n één miljoen Islamitische Nederlanders tussen zonsopgang en zonsondergang.  Als je dan met een rommelende maag geconfronteerd wordt met reclame voor lekker eten, is dat niet altijd even fijn.

Dit is de reden waarom reclamebureau Etcetera in samenwerking met JCDecaux de ‘Ramadan-abri’ voor restaurantketen Halal Fried Chicken ontwikkelde. Overdag is alleen de naam van het restaurant te zien.

Maar als het donker wordt, springt de verlichting (die gekoppeld is aan de straatverlichting) aan en is er fastfood te zien, met de tekst: 'smakelijk eten'.

De abri kreeg veel aandacht in de Nederlandse pers, waaronder bij De Telegraaf, Nederlands Dagblad, Powned en het Algemeen Dagblad.

 

Credits:

Bureau: Etcetera

Creatie: Maarten Remmers en Wouter Voges

Producer: Roel Grijspaardt

Camera: Jasper van der Pol, Dennis Floor

Verantwoordelijk bij JCDecaux: Coen Kamermans, Bart de Vries

Klant: HFC

Verantwoordelijk bij klant: Arif Çolakkadıoğlu Tarik Kati, Yavuz Dilek en Osman Yetkin

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Etcetera

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs