Premium

De Speld maakt satirische reclame voor sapjesmerk Innocent

Hoofdrolspeler Tom grijpt elke kans om de wereld een klein beetje beter te maken.

Het eigen reclamebureau van De Speld maakt satirische reclames voor merken en de nieuwste campagne is voor smoothie- en sappenmerk Innocent. Bureau Storyboard was samen met De Speld & Partners verantwoordelijk voor strategie en productie. Zij maakten een video over een man die elke kans aangrijpt om de wereld een klein beetje beter te maken. Niet iedereen is blij met zijn hulp.

Super zijn
De film is onderdeel van de zomercampagne 'Super zijn is een koud kunstje'. Daarmee wil het merk laten zien dat 'een super leven' binnen handbereik is, want 'Innocent-smoothies zijn een makkelijke en lekkere manier om iets goeds te doen voor je lijf'.

In de video zie je Tom, een enthousiaste hoofdpersoon die laat zien dat mensen helpen voor hem iets heel natuurlijks is. Naast de video op De Speld zijn er vier korte filmpjes over Toms heldendaden voor Facebook, YouTube en Instagram.

Niet over het randje
Benjamin van der Kloet, marketingmanager van Innocent Benelux: 'De Speld is hét satirische platform van Nederland. Alles is slim geschreven, vaak op het randje, maar nooit er overheen. Bij Innocent zijn we gek op goede copy.'

Minder kritisch op marketing
De commercial is minder kritisch dan de vorige De Speld-commercial voor biermerk Oedipus. Toch neemt De Speld ook in deze video traditionele marketing niet al te serieus, bijvoorbeeld met de quote 'is het merk zo goed in beeld?'

Credits:
innocent: Benjamin van der Kloet, Martine Bakker
Storyboard: Martijn de Kemp, Ellen Nijboer, Annabelle Stadhouders
De Speld & Partners: Jerome Kuijken, Daan Unger
Concept: De Speld: Jochem van den Berg, Storyboard: Olivier Biggs
Script: De Speld: Jochem van den Berg, Jop Eikelboom, Peter Buurman, Storyboard: Olivier Biggs
Director : Michiel Peerenboom
Producer : Woolf Franssen
1st Camera : Klaas Kleiterp
2nd Camera : Melissa Bouman
Sound : Pieter van Huystee
Visagie : Lindelotte van der Meer
Prod. Ass. : Mick Brand

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie