Digitale radio is toe aan de volgende stap en dat laat DAB+ zien in campagne

Alles klinkt zo... analoog.

In de nieuwe campagne voor DAB+ (digitaal radio luisteren via de ether) gaat het niet meer om naamsbekendheid, maar om de voordelen van de nieuwe techniek. Volgens Digitale Radio Nederland slaat digitale radio steeds beter aan en is het daarom tijd voor de volgende fase van de campagne.

Vrouw bij de dokter
In de video zie je een vrouw bij de dokter. Zij vraagt of hij eens naar haar oren kan kijken. 'Alles klinkt zo... analoog.' Dat blijkt aan het radio te liggen, dus de dokter schrijft DAB+ voor.

Bureau Dear ontwikkelde de nieuwe multimediale actie. Willem Nas van Dear: 'Digitale radio laat steeds beter aan, helemaal in vergelijking met andere landen. De campagne gaat nu dan ook een volgende fase in: we zetten niet alleen in op een grotere naamsbekendheid, maar ook de proposities van DAB+ krijgen meer aandacht.'

Sinds de introductiecampagne van DAB+ in Nederland is het aantal luisteraars via DAB+ verdrievoudigd naar 2 miljoen, en zijn er ruim 719.000 nieuwe DAB+ radio’s verkocht. Uit het Audio Distributie Onderzoek blijkt dat 40% van de Nederlanders op maandbasis weleens digitaal luistert.

Credits:
Bureau: Dear Amsterdam
Strategie: Willem Nas
Creatie: Cheriette Lagrouw, Shaun Voogd, Marq Strooy & Robin Zuiderveld
Productiemaatschappij: BlazHoffski
Regie: Jelle de Jonge
Verantwoordelijk bij klant: Jacqueline Bierhorst, Margot Gerritse, Menno Koningsberger, Jurre Bosman

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie