Premium

Dit is het trackrecord van de op non-actief gezette Robert van den Ham

Gisteren werd bekend dat de hoofdredacteur van Autoweek, Robert van den Ham, op non-actief is gezet. Wat is zijn trackrecord bij de titel?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De aanleiding zou een conflict tussen Autoweek-hoofdredacteur Robert van den Ham en zijn werkgever Sanoma zijn: gisteren kwam naar buiten dat Van den Ham op non-actief is gezet door zijn uitgever, Jan Wouter Kleinjan (bron: Villamedia). Noch Van den Ham, noch Sanoma geeft een reactie op het gebeurde.

Van den Ham wordt gezien als een ondernemende hoofdredacteur met veel vernieuwingsdrang. Hieronder een samenvatting van zijn werk als hoofdredacteur bij Autoweek. (Adformatie pretendeert niet een volledig overzicht te geven.)

November 2010:
Robert van den Ham van Autoweek.

April 2011:
AutoWeek van het Dutch GT4 Championship
Van den Ham: ‘Sponsoring sluit voor AutoWeek goed aan op de verschijning van AutoWeek AutoSport. Gedurende het komend raceseizoen zal deze 32 pagina&;s tellende special zesmaal verschijnen als gratis bijlage in AutoWeek en het iPad-magazine.’

Oktober 2011:
AutoWeek komt met: de AutoWeek Pechhulp.

Augustus 2012:
Van den Ham sluit tussen AutoWeek en AD.

December 2012:
Robert van den Ham voor Hoofdredacteur van het Jaar bij de Mercurs

Autoweek voor Dossier Saab

2013:
AutoWeek komt in 2013 : AutoWeek Classics en AutoWeek GTO. Die laatste titel keert daarmee terug op de markt.

September 2013:
Robert van den Ham dat AutoWeek in het voorjaar van 2014 een tijdelijke standplaats krijgt in Bejing.

December 2013:
Robert van den Ham wordt bij de Mercurs uitgeroepen tot .

De jury over hoofdredacteur van het Jaar, Robert van der Ham - AutoWeek (Sanoma Media): ‘Automatische piloot? Nooit van gehoord. Zijn tomeloze drive is een dagelijkse injectiemotor voor de redactie van AutoWeek, die Robert van der Ham met passie en plezier aanstuurt. In 2013 vormde hij de printredactie om tot merkredactie. Zijn team is niet langer alleen actief voor het weekblad of de maandspecials, maar ook voor de site, tablet en mobiele apps, sociale media en video.

Bovendien lanceerde AutoWeek de Video App en twee titels in print: glossy GTO Magazine (kwartaalblad) en AutoWeek Classics (maandelijks magazine over klassiekers). Daarnaast bedacht hij, met marketing en sales, acties die tot extra advertentie-omzet hebben geleid en ging hij een slimme samenwerking aan met het Algemeen Dagblad.

Zijn ongeremde enthousiasme en professionele ambitie om op alle mediaplatformen uit te blinken, maakt van hem een hoofdredacteur 3.0.’

Juni 2014:
AutoWeek e.
AutoWeek wil op het event het eigen automotivemerk tot leven laten komen middels 7 werelden: supercars, test ‘m zelf, autolab, occasions, meeting point, classics en pitshop.

Augustus 2014:
Redactie Autoweek

September 2014:
Autoweek : AutoWeek BigBoys op SBS

September 2014:
Autoweek gaat

De betaalde oplage van Autoweek ontwikkelde zich onder Van den Ham als volgt:

Periode: Betaalde oplage
2011 Q1: 96.046
2011 Q2: 92.084
2011 Q3: 93.206
2011 Q4: 89.018
2012 Q1: 87.865
2012 Q2: 83.043
2012 Q3: 81.207
2012 Q4: 77.166
2013 Q1: 76.162
2013 Q2: 71.707
2013 Q3: 70.163
2013 Q4: 67.129
2014 Q1: 65.659
2014 Q2: 62.849

Lees in het interview met Van den Ham van december 2013 in Adformatie: &;Wij zijn al volledig crossmediaal.&;

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie