Premium

Dit zijn alle 45 Effie-inzendingen 2016

Meeste inzendingen in categorie kortlopende gedragscampagnes

Beeld: Effie-uitreiking 2015 tijdens 24Festival in het Concertgebouw

Het aantal inzendingen voor de EffieAwards 2016 is het hoogste aantal sinds 2007 (toen 53). Vorig jaar waren er 34 inzendingen, waarvan 12 cases met een Effie werden bekroond.

 

Categorie Maatschappelijke campagne

1. &;Behandel me als een dame&; - WOMEN Inc. - KesselsKramer (i.s.m. Jalt, Bratpack Internetdiensten, Motivaction)

2. The Next Rembrandt - Maatschappelijke - ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Mindshare)

3. Burgerhulpverleners campagne - Hartstichting - Triple Double Sportmarketing (i.s.m. We Are Blossom, BijlPR)

4. KPN Pridestream - KPN - N=5                                                                                                                           

 

Categorie Gedragscampagne - Kort

5. De Valentijnskus van PostNL - PostNL - Joe Public Take-Away Advertising

6. Maybelline: Get-the-WOW-Brow - L&;Oréal Nederland - ZenithOptimedia (i.s.m. Moxie Amsterdam, McCANN Nederland, Performics)

7. Centraal Beheer: Welkom Wonen - Centraal Beheer - DDB & Tribal Amsterdam

8. Angry Birds - Stapel ze allemaal - PLUS Retail - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Energize, Initiative Media)

9. KPN NosePost: hoe KPN met verdiende aandacht meer buitenlandbundels dan ooit verkocht - KPN - N=5

10. KFC is kipping it real, with real results - KFC - Ogilvy & Mather Amsterdam

11. Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden - Coca-Cola Nederland - UM

12. Van creditcard naar securitycard - Mastercard - FCB Amsterdam (i.s.m. CARAT)

13. Kruidvat Eigen Merk Goed Gevoel Garantie - Kruidvat - BeyenMeyer

14. Moestuintjes, een groeiend succes - Albert Heijn - TBWA\NEBOKO

15. Clipper Tea - There are many reasons to love Clipper - Wessanen Benelux - Buutvrij for life (i.s.m. Studio Whoohoo, Kaliber, Audentity, Vizeum)

16. Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende - Jumbo Supermarkten - Alfred International (i.s.m. Vijf890, UM, Telegraaf Media Groep)

17. Wereldnieuws en nieuws uit jouw wereld. - ADR Nieuwsmedia - J. Walter Thompson Amsterdam

18. Introductie Samsung Galaxy S7 en S7 edge - Samsung Electronics Benelux - Cheil Benelux (i.s.m. Starcom)

19. NOCKEBY: hoe aandacht IKEA mooier maakte - IKEA Nederland - LEMZ

20. Oudere Fords komen weer thuis - Ford Nederland - Ogilvy & Mather Amsterdam    

21. Windows 10 Check-In - Microsoft - GANDA

22. Hypotheek binnen een week - Rabobank - Ogilvy & Mather Amsterdam

23. Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit - energiedirect.nl - Etcetera & Red Urban (i.s.m. Mediacom, Coopr, Ride)

24. Allerhande kersthulp via WhatsApp - Albert Heijn - MPG.   

25. McDonald&;s Cadeau Kalender - McDonald&;s Nederland - TBWA\NEBOKO

26. Niet omdat het moet, maar omdat het kan - Tele2 - INDIE Amsterdam

27. Ola Talking Ice Cream - Unilever Nederland - QiOnly

28. Unox. Wat een dag - Unilever Nederland - TBWA\NEBOKO

 

Categorie Gedragscampagne - Lang

29. Chocomel De Enige Echte: van een traditioneel winter-verwenproduct naar het snelst groeiende drankmerk! - FrieslandCampina - DDB & Tribal Amsterdam

30. Amstel Radler 0.0%: van verfrissend bier naar bierig fris - HEINEKEN Nederland - Being There (i.s.m. INDIE Amsterdam, TBWA\NEBOKO, Starcom)

31. Beter Bed herpositionering - Beter Bed - BeyenMeyer                    

32. Prominent 2015-2016: van sta op hulpmiddel naar relaxmoment  - Prominent - Selmore Creative Agency

33. Sterk staaltje van Opel - Opel Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. CARAT, Isobar, DTC Media, Triple Double Sportmarketing)

34. Hoe HAK van Nederlanders bonen(vr)eters maakt – HAK - Etcetera (i.s.m. Creative Venue PR, Initiative Media, Social Embassy)

35. Ditzo: Verzekeren met &;n smiley - Ditzo - Etcetera (i.s.m. Media Reverse, Blue Mango Interactive, Coebergh Communicatie & PR)

36. Amstel Radler 2.0%: verfrissende aardverschuiving in de biermarkt - HEINEKEN Nederland - Being There (i.s.m. INDIE Amsterdam, Starcom, Doom&Dickson)

 

Categorie Merkcampagne

37. Uit liefde voor bier - Hertog Jan - Ab InBev Nederland - The Valley (i.s.m Vizeum)

38. Hoe SNS het vertrouwen van de gewone Nederlander terugwon. - SNS - FHV BBDO (i.s.m. Vizeum, VBAT, Coopr)

39. worden wie je bent - Randstad - Saatchi & Saatchi | Leo Burnett

40. Maak de dood bespreekbaar - Yarden Uitvaartorganisatie

41. Man in de Media Markt - Media Markt - J. Walter Thompson Amsterdam

42. SPA: Op het leven - Spadel Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Darwin BBDO, Initiative Media)

43. Sterk met Campina - FrieslandCampina - TBWA\NEBOKO   

44. Meer met minder - KPN - N=5                                                            

45. ING:d e bank die vooruit wil. - ING Nederland - J. Walter Thompson Amsterdam (i.s.m. Mindshare, SuperHeroes Amsterdam, Brand New Telly)                                                                                                                                                     

De EffieAwards worden op 1 november uitgereikt tijdens het 24 Festival in het Concertgebouw Amsterdam. Tickets via www.effie.nl/tickets

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie