Premium

Dit zijn de winnaars van het Adformatie Kerstrapport 2017

De ranglijst van dit jaar heeft een verrassende nummer 1.

Het is inmiddels het 33e Kerstrapport, ook dit jaar weer tot stand gekomen in samenwerking met Ipsos. Hierin geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. Het is het vijfde jaar dat ook mediabureaus worden beoordeeld, door exploitanten en adverteerders.

De verrassende nummer 1 van dit jaar is Value Zipper, dat onder meer de sales doet voor de meeste printtitels van New Skool Media. Value Zipper is aanbieder van mediaruimte voor 50 mediamerken. Het bedrijf scoorde een 7,6. 

Op de tweede plaats eindigde de nummer 1 van vorig jaar BrandDeli, voor de gedeelde nummer 3 Exterion Media en VICE.

Vanmiddag werden de winnaars bekendgemaakt tijdens het Adformatie evenement Minds in Media, waarbij het publiek vragen kon afvuren op vier media CEO's. 

Mediabureaus: Stroom en Mindshare
Bij de mediabureaus won net als vorig jaar Stroom, dat Carat en ZIGT verslaat

Exploitanten kiezen voor Mindshare. Het mediabureau van GroupM laat Starcom en Traffic4U achter zich.

Er hebben 367 functionarissen aan het onderzoek meegewerkt; 123 adverteerders, 127 mediaplanners en 119 media-exploitanten. 

Alle winnaars

Overall
Value Zipper

Dagbladen
Promille Media

Huis-aan-huisbladen
BDUmedia    

Publiekstitels
Value Zipper

Vaktitels 
Vakmedianet           

TV
BrandDeli    

Radio
Qmusic         

Bioscoop
Jean Mineur Mediavision

Out-of-home
Exterion Media        

Digitale uitgevers
VICE

Digitale netwerken
Adfactor   

Mediabureaus winnaar bij adverteerders
Stroom          

Mediabureaus winnaar bij exploitanten
Mindshare   


ALLE UITSLAGEN STAAN HIER


Het hele Kerstrapport is volgende week dinsdag ook te lezen in het (print) kerstnummer van Adformatie (komt 15 december uit). 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie