'Donor, ja of nee' permanent op Hyves

Vanaf deze week kunnen alle 9.937.790 Hyvers in hun profiel aangeven of zij wel of geen donor zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is de eerste aanpassing van het profiel van de gebruiker voor een maatschappelijk doel sinds de oprichting van Hyves in 2004. Naast gegevens als naam, leeftijd, woonplaats en opleiding staat in het profiel van Hyvers voortaan ook 'donor: ja' of 'donor: nee'. Hyves is hiermee officieel partner van de landelijke JaofNee-campagne die is ontwikkeld door KesselsKramer. Deze campagne roept mensen op om een keuze te maken over orgaandonatie, en deze keuze vast te leggen in het Donorregister. Het concept voor de samenwerking met Hyves is ontwikkeld door activatiebureau NOISE.

Hyves en JaofNee lanceren ook samen een gepersonaliseerde Hyves-campagne rond de vraag: 'Als je iemands leven kan redden, zou je dat dan doen: ja of nee?' In een gadget zetten Hyvers hun eigen naam en foto, zodat ze op hun profiel de vraag persoonlijk aan hun vrienden kunnen stellen “Zou jij mijn leven redden?”. Binnen Hyves kan iedereen zich ook direct online als donor registreren. Samen met partners als Hyves en via uitgebreide voorlichting en acties hopen de initiatiefnemers (diverse gezondheidsfondsen en het ministerie van VWS) van de campagne het aantal donoren in Nederland te verhogen. De campagnepartners streven ernaar dat nog veel meer organisaties en individuen zich aansluiten en helpen met het werven van nieuwe donoren, zodat een draaggolf ontstaat. Donoren kunnen zich nu al binnen 1 minuut registreren via JaofNee.nl

Credits:
Noise, KesselsKramer, Ministerie VWS, RVD & Hyves

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie